Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

jaa de e måååndag....

Publicerad 2014-09-22 09:36:24 i Allmänt,

....morgon!!....ledig dag men ska in på mammografi i em... ingen höjdare men klart jag ska kolla upp de!. Här rullar de på i vanlig mak...jobbar hos brukaren och börjar på schemarad from nästa måndag...känns bra men har bara 37%... men jag har jobbat på dagis oxxå och går som vikarie, första arb.passet var i torsdags så de e ju helt nytt för mig men så roligt de var... Blev verkligen riktigt arg när jag pratade med facket...man ska betala hutlösa pengar trots att de knappt har gått runt och nu så får man knappt en krona från de...var ju längesedan jag var arbetslös men då fick jag iaf betalt för de timmarna jag inte hade något jobb...nu får jag inget om jag jobbar 16,5 tim/v ist för 20...då har jag helt plötsligt jobbat fööör mycket?????...jobbar jag däremot endast 11 tim som jag har på schemat några ggr då betalar de???...va f***n är de frågan om....så nu ska jag ringa facket och gå ur, ska enbart vara med i a-kassan.... Torpet har vi bara nästa månad och sen e de slut med den tiden =( känns skittrist och jag ångrar inte för en sekund att vi har varit en sommar där...sen finns de ju mer att önska av hyresvärdarna men de e ju en annan historia! Regn och rusk, höstvädret ger sig tillkänna...men jag njuter av färgskiftningarna och den friska luften som börjar dra in... hoppas allt e bra med er...tjingeling!
Ojoj...som vanligt lite fööör mycket foton... =P

Kommentarer

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2014-09-22 10:01:46

jag blir inte klok på både facket och a-kassan... har haft många turer med dom innan jag började jobba efter att ha pluggat, dom sa en sak, reglarna en annan och verkligheten en tredje...

Trist att hyresvärden för ert torp inte skötte sig! Hoppas ni kanske kan hitta något annat härligt ställe.

Jättefina höstbilder, det är något visst med ljuset och färgerna på hösten... fast just idag känns inte hösten så kul när det regnar och viner runt knuten.

Postat av: Jonnié Jonsson

Publicerad 2014-09-22 14:22:52

Ja visste han söt :) jättefina bilder

Postat av: || henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2014-09-22 21:15:50

Vi får hoppas att ni hittar ett annat torp som är bättre!!

Postat av: || henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2014-09-24 11:48:54

Sv: Haha, ja, visst gör det! :P

Han var söt när han var mindre, men saker fick sätta livet till också! :)

Postat av: fanci

Publicerad 2014-10-12 11:51:53

vilka snygga bilder,det som man säger varje höst,sommarn gick fort :) underligt eller hur :) ha det fint/kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela