Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Underbart väder....

Publicerad 2014-03-08 13:54:40 i Allmänt,

....NU idag har jag njutit för fulla muggar ute i skogen med Mr H...solen skiner och de e varmt ute =) hade på mig en tunn fleecejacka och de blev riktigt varmt i den....Annie får ju endast gå väldigt korta promenader än så länge så de blev grisen och jag som skenade ut i skogen! =P Vi såg de första tussilagona och en myrstack där de var full aktivitet.....nu får vi hoppas att allt går åt rätt håll, fick ju åka in med Mr H i torsdags till veterinären, han har något som heter penisframfall som gör att han inte kan få in snoppen själv utan vi har fått hjälpa honom med det, i torsdagsnatt var de dax men den här ggr så började han blöda, kunde knappt gå pga detta... blev lite smått förskräckt när veterinären sa att de som skulle kunna hjälpa honom e en kastration, vilket känns väldigt drastiskt och med tanke på att han ska gå i avel så är de ju otänkbart...men med lite efterforskning från min sida och uppfödarens så känns de ganska lugnt och vi är inte oroliga att de kommer bli någon kastration, finns många som fått detta när de finns tikar som löper och när de e hormonstinna vilket Hilton e nu...foton från dagens promis med grisen kommer här

Kommentarer

Postat av: Jonnié Jonsson

Publicerad 2014-03-08 14:50:24

ja vi får hoppas att den lilla sparven snart mår bättre

Postat av: carro

Publicerad 2014-03-08 16:59:33

Vad skönt att höra att det går åt rätt håll i allafall med båda hundarna :) Testade ditt tips i går om att gömma köttbullar i träna(körde med korv) båda mina hundar gick det hem hos och dom somnade direkt när vi kom hem igen.Så tack så mkt för tipset verkligen i uppskattat mvh carro

Postat av: fanci

Publicerad 2014-03-10 17:11:16

Men är det inte märkligt att ni ska behöva vara jämt hos veterinären! stackare.men vad ska man göra när man måste.skönt och veta med uppfödaren att han får vara den man han är!
han är verkligen en snygg kille:) och i vattnet är han,blir det en bad hund måntro?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela