Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Något som var tänkt...

Publicerad 2014-03-02 11:09:55 i Allmänt,

....som något positivt för Annie blev nått helt annat, hon kastrerades förra fredagen och allt gick bra, vi hämtade hem henne och hon var pigg och glad redan på lördag em och söndagen liite för pigg för sitt eget bästa...jag hade tagit semester på måndagen för att vara hemme med henne men jag har varit hemma hela v pga vätska i buken och feber...åkte in i onsdags och tömde henne på ca 1 liter vätska blandat med blod, de fick sipra ut en del under torsdag och fredag...och sen var hon fylld igen, var vaken på natten till lördagen och hon var orolig men de kom en massa sårvätska under dagen och vi hade även fått antibiotika men de hjälper inte...så nu ska vi in till djursjukhuset för att tömma henne igen, troligtvis....så jäkla trist att de inte går hennes väg alls...de kan vara så att hon inte tål tråden hon är sydd med och stygnen ska tas på onsdag... eftersom vi valt att kastrera henne så går inget av detta på försäkringen...ser bara hur tusenlapparna skenar iväg och vi har inte de... frågade min son om han kunde låna ut pengar idag för de kommer väl kosta en del, så tacksam att han ställer upp <3....så håll tummar och tassar för att de inte blir mer strul för Annies del så hon får må bra sen....

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2014-03-02 12:45:04

Fy FAN, Kicki!!!!

STACKARS lilla söta Annie, vad hon råkar ut för, ideligen!!! - Och så fruktansvärt hemskt för Dig, vet ju så innerligen väl hur mycket Du älskar "Tjejjan"... Men tur i sin otur har hon ändå, den vackraste tösen på Jorden; att hon har en sådan fin familj, som gör allt för henne...:)

Det är hemskt, detta med pengar, då sådant här inträffar: Oavsett hur mycket man tycker att "djuret går före allt" - som man ju GÖR - så får man ju inte tillbaka dem, om man inte kan hosta upp de hutlösa pengar, som de begär... Visst, dyr utrustning och utbildning, men tycker nog allt att de tar i!!! Bara man kommer in i väntrummet, så springer det iväg ett par tusenlappar...:S
Önskar SÅ, att jag kunnat sponsra Dig, men med 1/2 sjukpenning sitter jag tight som tusan :(

Så kan tyvärr bara "sponsra" med varma tankar och innerlig önskan om ett lyckligt slut... Man vill så väl, det blir så fel... VOFFÖR????

Nu skall Ni väl snart iväg - det var ju 13.30? Gudars, vad jag tänker på Er, hör Du inte hur det surrar...?

KRAM!!!
Annika, Jason, Lilla Mock & Cléo

Postat av: aawilly Annika och Kasper

Publicerad 2014-03-02 20:25:42

Hejsan Söta Annie och matte nu får vi hoppas att tjejen blir bra när hon varit hos vetrinären det brukar aldrig vara några som helst problem efter en kastrering så tråkigt att just Annie skall bli dålig sötnosen du måste bli frisk igen . Nospuss till dig från Annika och Kasper.

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2014-03-04 17:31:59

Stackars Annie!

Vi håller att tummar och tår som vi kan för er!!

Postat av: carro

Publicerad 2014-03-05 14:32:21

Herre gud så fruktansvärt hemskt för både annie och dig. Jag förstår helt och hållet din oro för henne.Vet själv hur orolig jag var över min Rottis i ca 2 månader innan vete hittade felet på honom. Ja tänk om inte pengarna hade spelat så stor roll i vissa lägen.Tur att det fixade sig med pengarna till slut.Håller både tummarna och tårna på att allt ska bli bra med henne igen... mvh Carro och hundarna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela