Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

1 januari....

Publicerad 2014-01-01 18:45:35 i Allmänt,

...är med i en grupp som heter Missingdog i Östergötland, där en person lagt in sin fina tjejja som blev skrämd av reketer 18.30 igår kväll...vi åkte in till stan och har flanerat runt på Tinnerö för att se om vi kund hitta den lille fröken...uschaaaan så hemskt att behöva vara med om detta, en anna hund hade oxxå blivit rädd för smällare och dragit, tyvärr så sprang den ut på motorvägen och hittades död av sina ägare =( HUR jävla viktigt är de med dessa smällare inför nyår och påsk???...är man så jäkla ego och bara smäller för sin egen vinnings skull??? Kan man inte inse hur illa en del djur far och även människor????....dessutom finns de ett ämne i raketerna som e farligt för våra djur att få i sig och de kan dö om de tar upp resterna av raketerna i munnen....fy f***n säger jag bara...hoppas att Tekla är tillbaka hemma igen snart...åker in imorn igen och letar vidare om hon inte är hemma då...lite foton från gårdagens promis!!

Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2014-01-01 20:23:32

Ja, att de inte förbjuder den skiten!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-02 18:04:45

Det är så oerhört tragiskt att läsa om alla incidenter som händer till följd av smällandet... stackars alla inblandade!

Härliga bilder på era två raketer i alla fall, hos om vilar inga ledsamheter ser jag <3

Önskar dig ett fint 2014!

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2014-01-02 18:05:12

äsch det var ju jag som kommenterade ovanför... glömde skriva det ;-)

Postat av: fanci

Publicerad 2014-01-02 18:29:08

det ju nyår då måste man smälla ,här small det så jag trodde det var krig,bomber,jösses så det skallrade i rutan,jag ut i förbannelse,men inte fanns det väl nån där inte ,kan ju ha vart vem som helst i kvarteret.men måtta säger jag.har inte smäll rädda hundar ,men det räcker med en i backen på dom så är det kört.

stackars hundar som är borta:hoppas dom kommer till sin rätt!

fina bilder på turbona:)

Postat av: Carro

Publicerad 2014-01-04 21:24:54

Jag hoppas och håller tummarna en gång för alla att dom nu kommer förbjuda allt som har med raketer att göra.Tycker så synd om alla djur som blir så rädda av smälladet :( Har själv 2 hundar och ena är liv rädd efter att en ung jäve* kastade en raket precis bakom rumpan på henne som smal..Kan du förbjuda och ta bort pepparkaksgubbarna på luciatåget som borde dom kunna förbjuda detta också tycker man.Håller tårna och tummarna på att alla rädda hundar kommer hem igen..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela