Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Jaaa vad skriver man??...

Publicerad 2013-01-24 15:15:09 i Allmänt,

...är de inte de ena så är de det andra sa kärringen som blödde näsblod!... Nu har vi varit inne två dagar på raken med Annie på Norsholms djursjukhus....öron och urinvägsinfektion, förstorad lever, bukspottskörtel och mjälte, gallvärdena var skyhöga...nya mediciner och uttrappning av kortisonet står på agendan nu...idag har Annie iaf ingen feber men de gav henne en rejäl dos av medikamenten via nålen igår.... finns det verkligen ingen ände på skiten som drabbar mitt hjärta??. Hon e pigg och glad och de e ju positivt...vi ska tebax för nya provtagningar om ca 2 v, men veterinären ska ringa ikväll och kolla hur hon mår...sista dagen imorn med kortisonet....håll nu alla tummar som finns att de inte blir ett bakslag på det nu!!! Har ännu inte hört något från AF, de som skulle gå sååå fort med nytt ställe så jag slapp att gå hemma... jaaa eller hur??? har gått hemma över en månad nu, hade väl kunnat få gå kvar på skolan tills de här andra kommer igång...men icke...varför göra något smidigt och upplyftande för en annan.... tappar "fotfästet" av att bara gå så här... jag grubblar alldeles för mycket på saker som egentligen e ganska små och inget som jag kan styra över.... blir ett kort inlägg men desto fler foton från vår underbar vinter!!
Anton och Annie
Från promenaden idag <3

Kommentarer

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2013-01-24 17:00:58

Annie är verkligen en kämpe! Jag kan inte förstå varför en hund ska drabbas av allt som bara går, det är så orättvist och man kämpar så man nästan spricker.
Nu hoppas jag verkligen på att det vänder för er, det här skulle ju bli ett bra år!
Kämpa på vänner! Skickar över ett gäng nospussar från Medusa också.
Kram!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2013-01-24 17:26:55

Det är verkligen hemskt att hon ska drabbas så hårt!! :(

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2013-01-25 08:15:34

Åhh vad det är jobbigt. Jag är också orolig för min prins. Han har ont då han piper till ibland om han vill leka så han har ont. Han reagerar också konstigt. När vi tog natt kissningen går han lös och det kom en tjej gående förbi oss och han vänder om och morr/muttrar och springer på henne. VARFÖR då? Som tur var blev hon inte rädd. men vad håller prinsen på med! Blir orolig att han mår sämre än han visar mig. I natt kom han upp i sängen och skulle ligga nära vilket inte händer om han inte har ont. Självklart fick han ligga nära och jag klappa på honom minst en timme. Kram

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2013-01-26 07:52:09

Hoppas verkligen att det går bra att sätta ut kortisonet nu och att Annie får må bra, finaste gumman!

Segt med AF, måste vara jobbigt när det drar ut på tiden :(

Jättefina bilder, såna dagar tycker till och med jag att vintern är mysig...

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2013-01-26 14:43:41

Sv: Ja, det hoppas jag också! :)

Ha det fint!

Postat av: fanci

Publicerad 2013-01-26 21:17:26

så fina vinter bilder,och så fin annie ,med kanske mattes vante,eller rent av en egen sån:)

ja,nu är alla tummarna hållna här ,så du vet!

nu får det börja vara Annies år som kommer ,och det ska bli bra! Hon är otrolig som är så glad ,och hon kämpar ,så det här ska hon klara !

synd att fk är såna konstiga individer:en del ska ut trots att dom är dö sjuka.ja det regeringens beslut.men det fungerar inte allt för väl.här är ju en människa som vill ut!

nu tänker vi på Annie så hon blir bra,och en bra fortsättning på helgen!

Postat av: Gunilla o Tindra

Publicerad 2013-01-27 09:50:47

Men tar eländet aldrig slut? Hög tid nu att Annie får ett friskt 2013 och du ett bra jobb. Håller tummarna. Vackra bilder.

Postat av: Gunilla o Tindra

Publicerad 2013-01-27 09:50:47

Men tar eländet aldrig slut? Hög tid nu att Annie får ett friskt 2013 och du ett bra jobb. Håller tummarna. Vackra bilder.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela