Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Ta vara på de lilla...

Publicerad 2012-10-06 08:41:41 i Allmänt,

...här i livet, njut av de små tingen som kommer framför din näsa men som kanske bara far förbi för att man inte har tiden, stanna upp och ta ett djupt andetag...lyssna på lövens torra prasslande som är just nu, stanna till och lyssna på vattnets "kluckande" mot strandkanten eller mot stenen som ligger i vattnet...njut av de livet har att ge...just för stunden... Jag har aldrig kunnat vältra mig i rikedom om man nu ser den med prylar och resor...men jag har en rikedom i att kunna njuta av just de lilla här i livet...de räcker för mig att i vardagen ha min kamera som förgyller min promenad och att ha min underbara Annie som sällskap...jag e RIK bara just därför.... Jag blir frustrerad på folk som ska visa upp de senaste i mobilväg, att folk ska tala om vad deras saker kostat för att visa HUR lyckliga de är!! JAG e lyckligt lottad...för jag njuter av de små tingen som inte kostar en krona att se på å njuta av....
Tio min hemifrån kan jag njuta av vattnet
Vattnet som lever sitt eget liv och rör sig mot strandkanten
Bara att få njuta av frökens sällskap e gott nog
Solens strålar som gnistrar i vattnet...e så vackert
En vacker höstdag, vad mer kan man önska sig?? VAD vill jag ha sagt med dessa rader??...jo att många bara rusar fram i livet i jakt på lyckan i alla statusprylar och annat som ska visas upp för omgivningen för att på något vis visa att man e LYCKLIG!!

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2012-10-06 09:13:03

Du e klok du Kicki=) Hoppas du kan smitta av dig lite nästa vecka så jag kan bli lite klok jag med. Kramelikram....o just det...som vanligt fina fina bilder ;)

Postat av: Jonnié Jonsson

Publicerad 2012-10-06 11:21:47

ja nått kul ska man väl hitta, finns ju så himla mycket där

Postat av: Spanaren

Publicerad 2012-10-06 11:57:35

Håller helt med i varje ord som du säger plus att även jag kan njuta av det där extra som vi har runt om oss varje dag plus Sokko och min man.

Lite pengar - Mycket fritid
Mycket av pengar - Lite fritid

/kram

Postat av: Spanaren

Publicerad 2012-10-06 11:58:17

Ps Glömde av att säga vilka vackra foton. Annie glänser så i sin päls

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-10-06 20:16:53

Ja, lycka återfinns aldrig i ägodelar!!

Sv: Jag ska kika på din sida om en liten stund!

Postat av: Ann-Margret, Vinja & Bozza

Publicerad 2012-10-06 23:32:34

Nej det är så sant att rikedom inte alltid ska räknas i hur fina saker eller hur mycke pengar man har.
Men inte skulle man tacka nej till lite pengar ;)

Mycke fina bilder du tagit, ser härligt ut vid vattnet :)

Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-10-07 09:52:22

Sv: Har din toppbanner bytts ut igen? Den fanns ju där igår! :/

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-10-07 09:54:00

Sv: Attans - tydligen är det olika banners på startsidan, och under permalänkarna (när man kommenterar).

Ska jag fixa det åt dig så att samma banner visas hela tiden?

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2012-10-07 10:09:26

Kloka ord! Kan man inte njuta av vardagstingen som finns omkring en i livet så måste det bli väldigt tråkigt... Underbart vackra höstbilder!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-10-07 15:34:15

Det var väl det minsta jag kunde göra :P

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-10-08 09:34:04

Har du gjort om bloggen? Jätte fin. Vilka otroligt vackra bilder du har. Den på mjölkkannan är hur fin som helst. Tänk om man kunde måla då skulle jag försöka mig på den. Kramis

Postat av: fanci

Publicerad 2012-10-08 11:03:00

super fina bilder!!!

vet du ,dom som skryter om sina fina mobiler m,m, har nått som inte är ok,dom som verkligen köper dyra mobiler,säger inte nå om dom.dom har inte det behovet.så nått stämmer ju inte med dom människorna ,blir man bättre människa av att skryta om pengar och saker? Nä inte mycket,bara löjligt!

dom ser nog inte det vackra heller i det du ser,och det synd och gå miste om så mycket!
visst är vågor med sol glitter otroligt vackert,det nästan så man vill inte sluta och titta och njuta!

nu önskar jag en bra början på veckan till er och många kramar här uppifrån till er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela