Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Härliga helg...

Publicerad 2012-05-28 11:33:45 i Allmänt,

...har vi haft hos Henke och Emmelie nere i Falkenberg...är så härligt att komma dit där man känner ro i själen och bara kan släppa allt och njuta...vi åkte ner i fredags och var nog framme vid 18 tiden...blev några öl och tacos på kvällen då även ett annat par kom dit så de har varit huset fullt med hundar och folk hela helgen!!*L*...lördag spenderades i lugnets tecken. Vega flyttade i lördags till en ny familj där hon ska få ingå i ett spann...även om de va första gången jag träffade henne så kändes de lite vemodigt när hon åkte, men hon får de garanterat superbra i sitt nya hem...framåt kvällen så dök resterande av folket upp som skulle va med å grilla och ha de gött...lika trevligt som förra gången vi åkte ner...på fredag åker ju Henke till Kiruna för att börja sin vandring ner till Ystad...ett redigt projekt som nu ska ta sin början i praktiken...Henriks länk finns nedan i min länklista om ni vill följa hans vandring, att gå med en vagn som kommer ha en vikt upp emot 80 kg e en bedrift i sig och sedan gå ca 4 mil om dagen, 6 dagar i v...kan bara skriva waow.... lite foton från helgen kommer här!! Tack Henrik och Emmelie för en underbart trevlig helg!!...måste ju oxxå berömma fröken lilltroll, fanns inga konstigheter alls under vår helg...trots en hel del människor och sex hundar som fanns i hennes närhet, mamsen hon e ju som hon e så henne e de ju aldrig några problem med känns som att vi kanske kommer att ro i hamn hennes beteende till slut!... Tråkigt bara att de finns de som inte vill se att hon faktiskt kan bli bättre men så e de ibland man kan inte göra alla till lags och så länge jag ser att de finns hopp om de så tänker jag kämpa!.
igår när vi kom hem så köpte vi varsin pizza, kändes inte så vidare värst att börja laga mat när vi kom hem, vet inte om de e pizzan men började må så jäkla illa när jag skulle lägga mig å sen satte karusellen igång på morgonkvisten....uschaaaan så vidrigt!!...men men idag kör vi igång med LCHF så har ni braiga recept eller tips på bra mat så skriv gärna en kommentrar...har hört att folk med kronisk värk har blivit bättre med värken så jag kommer ge de en chans går jag sen ner i vikt så gör de absolut ingenting!!!


Kärran Henrik ska ha med sig


Lite mys med Vega innan hon flyttade


Självaste "baronen" Henrik!


Emmelie


Grillat och div annat gott där till


Emmelies fantastiskt goda tårta hon gjort!


Pulver


Fina fröken grånos, Debbie som ska med på vandringen




Bagheera





Bagheera


Pulver


Debbie




Bagheera


Challe eller Pepsi...har svårt att se skillnad på de




Fröknarna agerar dörrvakter!*L*

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-05-28 11:59:47

Tusen tack för att ni kom! Det var fantastiskt trevligt! :)



Hoppas att vi kan ses snart igen! :)



PS: Det är Challe på översta bilden, och Pepzi på den nedre :)

Postat av: Fanci

Publicerad 2012-05-28 12:43:14

Men vilken underbar helg ni haft!!Det finns goa människor runt oss,och det inte illa<3



varför skulle inte lilltroll kunna bli bra? folk ska inte tro eller tycka innan det färdigt,alla hundar fungerar inte som kunnskaps boken säger.tycker dom ska tänka efter hur dom hade gjort,och jag tror lilltroll håller på och blir stor troll,hon är ju ingen tok heller!nä jag tror på er ,så enkelt är det!



vilken grej din sambo/man ska göra,det inte bara,men det kul att det finns folk som gör sånt här,lovar att naturen från Kiruna och neråt är fantastisk.



vi har haft fin väder=sommar väder i helgen,så det suger vi på:)



Ha det så gott!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-05-28 17:49:48

Sv: Ja, det är precis att jag känner igen dem! :P

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-05-28 17:53:02

Vilken härlig helg ni verkar ha haft och vilka fina kort du tagit :-)



Ja Vinja är hos uppfödaren nu och det är så tomt här :-(

Kram

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2012-05-28 20:30:14

Låter som ni haft det riktigt trevligt! Härligt :)



Jag tror det kan bli jättebra med Nova, ni verkar göra massa framsteg hela tiden nu... tro på er och skit fullständigt i vad andra tycker och tänker... kram!!!

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-05-28 21:14:27

Åhhh vilken mysig helg ni har haft. Sita bilden på era fina tjejer är ju helt underbar. Kram

Postat av: Ann-Christine

Publicerad 2012-05-28 23:38:34

Vilka riktigt riktigt härliga hundbilder! Fint väder och mycket folk och djur och mat - kan det bli bättre?

Postat av: Kicki & Semlan

Publicerad 2012-05-29 08:43:08

Jag har bra kokböcker med GI-recept. Hojta om jag ska kopiera recept åt dig. Kram!

Postat av: Kicki & Semlan

Publicerad 2012-05-29 08:43:36

Jag har bra kokböcker med GI-recept. Hojta om jag ska kopiera recept åt dig. Kram!

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2012-05-29 11:11:27

Vilken härlig helg!!! Skönt att få träffa goa människor!!! Håller med Anna, SKIT i vad andra tycker!! Kram till er & 4-benta!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-05-29 21:33:25

Sv: Tack så mycket - vi hoppas också på det bästa! :)

Postat av: Linaa

Publicerad 2012-05-30 11:06:39

Jag hoppas så klart att ni får styr på Nova för allas skull.

Allt kämpande med denna hund.

Men vissa kommer aldrig att kunna ge henne fler chanser och de måste även ni kunna acceptera.

Men de e inget vi kan diskutera för vi kommer inget vart med de.

Jag bara hoppas för eran skull!!! :)

Postat av: Våran Lycka - Den kommer..

Publicerad 2012-05-30 12:55:15

Även om de inte va riktat mot oss så är vi ju några av dem som aldrig kommer kunna ge fler chanser.

Jag ger henne chanser men inte hemma hos oss när liten e född som jag sagt hela tiden.

Men utan en liten så visst.



Jag hoppas ändå med hela mitt hjärta att ni får de att funka för eran skull. All möda borde väl ge resultat och hoppas på mindre återfall och att inget stort händer.

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-05-31 05:25:58

weei



Nu är det nära!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela