Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Att våga lita...

Publicerad 2012-05-16 19:30:30 i Allmänt,

...på Nova e nått jag måste lära mig, för hon e ju i grund och botten en underbar tjejja, vi var i Örebro i helgen och de var en massa hundar och ungar på gården och runt omkring där vi var...när vi kommer till nya platser så e de ett oskrivet blad för henne...eller ett blankt papper hur man nu vill se på de hela!. Vi bodde hos en kompis med en rottishane på 2 år och de gick så himla bra, de lekte alla tre på tomten utan några konstigheter!. även barnen som spelade basket och körde med rollerblades och kickboard gick över förväntan. Så idag bestämde jag mig för att hon skulle få va lös i skogen och de gick så himla bra, hon var inte alls långt borta från mig och höll koll på vart jag var hela tiden...jag som var på vippen att ta bort henne innan rottislägret har fått en helt annan syn på henne när vi e på bortaplan men fick tips om att agera mer när hon e på gång att dra igång...troligtvis så har hon fått ta för stort ansvar och känner av min värk och ska skydda mig mot allt och alla...nu e jag benhård och agerar mer kraftigt än innan för att ta tebax min ledarroll och peppar peppar så har hon tagit till sig det...de var här utanför idag och körde med trimmers vilket hade varit ett hatobjekt för henne men nu satte hon sig till och med bakom gubben som höll på och kissade...de här har givit mig mer energi att fortsätta kämpa med henne...vi ska klara oss igenom den här persen...nu e de varmt och gott ute och värken e mindre påtaglig....kanske kanske kan vi komma på fötterna igen...hoppet e de sista som överger en, men de var nära...mycket nära att jag gav upp helt och hållet...


Fina Simba


Minsta syrran med tjejjerna




Mamsen




Nova




Kommentarer

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-05-16 20:19:27

Åhh vad kul att höra att det går så mycke bättre med Nova nu :-). Måste verkligen kännas så super härligt :-).



Kram

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-05-17 10:19:41

Vad lik du och syster är. Kram

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2012-05-17 16:09:26

Bra tänkt!!!! Nova är superhärlig!!! Kram från oss :-)

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2012-05-19 09:53:47

Vilken härlig läsning, hejja er! Vilket jobb du lagt ner, skönt när man känner att man får tillbaka lite och det börjar kännas bättre. Jag tror på er! :)

Postat av: Fanci

Publicerad 2012-05-19 17:40:32

Vilka framsteg hon gjort!

värken,så det blir bra det här !



Bättre sent än aldrig heter det ju,och för en del så tar det väl en lite längre tid,än för andra.kanske jätte signal känslig,och vi ser ju inte det dom känner .

ha det så gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela