Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Över regnbågens bro...

Publicerad 2012-06-27 17:52:13 i Allmänt,

..har du nu fått vandra...din oro och stress gjorde att du inte mådde bra och de blev värre på slutet...finns så många fina minnen av dig och du kommer alltid att vara mitt lilltroll...min underbara veterinär gjorde dina sista timmar i livet till något vackert och fridfullt då jag ville att du skulle få somna in där du mådde som bäst, utan massa orosmoment omkring dig...vi åkte ut i naturen och du fick ett spår och leka med mamsen en sista gång, du var så glad och sprallig och de e dessa minnen jag kommer bära med mig!!!...vi satt länge ute på fältet och du for omkring med din boll och åt massa blodpudding som du älskade...Annie fick sitta i bilen medans du fick din spruta och när du blev trött så låg du i Johns knä...du tog dina sista andetag precis när solen gick ner bakom tallarna...älskade lilltroll om jag kunde göra dig hel i din själ men jag kunde ju inte det...jag fick vara med när du föddes men fick oxxå ta de svåra beslutet att låta dig få frid i din själ...







Kommentarer

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2012-06-27 18:12:42

Beklagar det svåra beslut du tvingats ta...som du kar kämpat! Kan inte mildra din sorg men hoppas på att du med tiden kan minnas allt roligt ni ändå hann med och att du bär med dig många fina saker mitt i allt det jobbiga... stor kram!

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2012-06-27 20:35:18

Så sorgligt & ledsamt! Finaste Lilltroll! <3 Lider så med er. Många styrkekramar!

Postat av: Jrssica &tjejerna

Publicerad 2012-06-27 21:21:59

beklagar sorgen, tårarna rinner igen när jag läser här... Du har verkligen´kämpat kicki. Stora varma kramar till dej och de dina

Postat av: Ulla-Carin

Publicerad 2012-06-27 21:26:09

SÅ fint skrivet Kicki!

Tänker på er och på Nova <3

Postat av: Elin & Noz

Publicerad 2012-06-27 21:57:04

Beklagar sorgen, tänker på er! energikram

Postat av: Sanna

Publicerad 2012-06-27 22:07:49

Tung läsning, jag blir påmind om det svåra beslutet vi fick ta också men man gör det för deras skull, för att de ska slippa problemen.

Du är en otroligt stark människa och jag kan inte bli annat än imponerad att du klarar av ett så osjälviskt beslut.

Du får försöka plocka fram alla fina minnen som ni ändå hann att samla på er och njuta extra med Annie (det måste bli tomt för er alla).

Tänker på dig! <3

Kram!

Postat av: Lena N

Publicerad 2012-06-27 22:22:15

Jättefina rader...men fy så jobbigt för er!! Den dagen när man måste besluta att ta bort en älskad fyrbent vän den fasar man ju för....starkt av dig att klara det så pass "tidigt" ändå. Kanske va fel uttryckt...jag menar i ålder förstås...olika problem kan ju uppstå när som helst i livet. Tänker på er massor o hoppas du förstår min virriga text. Kramar från Åtvid=)

Postat av: Anna

Publicerad 2012-06-27 22:30:49

Jag beklagar sorgen. Så fint du skriver om Lilltroll <3 Sänder massa styrkekramar <3

Postat av: Maria Becker

Publicerad 2012-06-27 22:36:19

Verkligen sorgligt att läsa, Kicki!

Du & John har verkligen kämpat. Försök i denna svåra tid minnas alla de goa & fina stunderna Ni fick tillsammans med fina Nova!



Jag beklagar & Tänker på Er. STYRKEKRAMAR <3

Hälsningar/Maria

Postat av: Linaa

Publicerad 2012-06-28 00:14:25

Kan inte hålla tårarna tillbaka.

Beklagar så mamma;(

Ni har verkligen kämpat för lilltroll. Mer än vad en annan hade mäktat med.

Men vissa saker rår man inte över och ni fick fatta ett tungt beslut.

Men nu slipper hon ha de tufft och kan skutta fritt där uppe med alla andra.



Se till och sörj nu så ses vi på lördag<3 tar med smillrud till dig=D

Kanske lämnar kvar Tilda?? Din nya lydnads råtta??;)



Älskar dig!!

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-06-28 07:15:27

Åhh så tråkigt. Men ibland måste man ta tuffa beslut. Nu springer hon omkring och kan vara precis som hon är. Kram

Postat av: Gittan

Publicerad 2012-06-28 08:59:51

Ja nog fäller man en litentår nnär man läser det fina du skrivit. snyft. Du vet var jag finns Kram

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-06-28 09:12:26

Men vad tråkigt att ni varit tvungen tagit bort lilltroll :-(. Du som verkligen kämpat så med henne. Men tyvärr så kan man ju inte "fixa till" allt.

Även fast det känns jätte jobbigt just nu är jag helt övertygad att du tagit rätt beslut. Du har ju som sagt gjort så mycke för att hjälpa henne. Men tyvärr så måste man ta dom här hemska jobbiga besluten ibland :-(



Så sörj ordentligt nu ett tag och sen får du komma ihåg alla härliga stunder ni haft tillsammans :-)



Många tröstekramar från mig.

Postat av: Maria

Publicerad 2012-06-28 10:05:26

Gud så gullig hund! :)

Postat av: Kerstin Spåre

Publicerad 2012-06-28 11:00:17

Styrke och tröstekram.



Så sorgligt, så tappert. Nu har hon ro. Kram

Postat av: Josefin Ärlevik

Publicerad 2012-06-28 12:19:08

Hej, fin blogg! Allt väl? :)

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-06-28 12:40:53

söt vovve!

Postat av: Andreas

Publicerad 2012-06-28 12:56:48

Hallå där :) Vad har du för dig? :D

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-06-28 14:39:14

Det är verkligen fruktansvärt att behöva fatta ett sånt beslut, men ibland har man tyvärr inget val! :(



Jag tänker på er!

Postat av: sara

Publicerad 2012-06-28 17:48:11

KRAMAR OM!!

Postat av: JohannaDay

Publicerad 2012-06-28 18:09:27

Hej, superfin blogg verkligen, lust att följas via bloglovin? :) Lägger till dig på direkten, kram Johannna =)

Postat av: Ann-Christine

Publicerad 2012-06-28 21:53:30

Kicki...så fint du skriver och så svårt det känns att bara läsa. Tungt beslut och tung sorg. Lätt att säga att du måste tänka på allt roligt ni haft tillsammans. Ledsen för er och ledsen för oss. Mille här har slutat äta och är bara en skugga av sitt forna jag. Allt som drabbat honom har tagit ut sin rätt. Magen är utslagen. Vi är snart där du är. Kanske de möts där bortom, ditt Lilltroll och min Mille. Kram

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Psyco dad (Jasons pappa)!

Publicerad 2012-06-29 14:00:18

Beklagar verkligen sorgen!!! aldrig lätt att ta sånna beslut... been there - done that!

Hoppas ni får en bra helg trots allt!

Postat av: Elin

Publicerad 2012-06-30 14:50:14

Tänker på er <3 och vet att ni gjorde allt för fina Nova! Hon kunde inte ha fått bättre hem. Nu får hon springa å busa utan problem. stor kram till er

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-07-02 12:44:51

Har nog aldrig kommenterat tidigare men nu måste jag ge mig till känna...(är en kompis till din dotter)



Får beklaga din sorg även om det var rätt beslut så kommer det alltid vara svårt och jobbigt att ta. Du/Ni har gjort så mycket ni kunnat för Nova och hon kunde inte ha hamnat bättre än vad hon gjorde hos er!

Stor varm kram till er alla!



Postat av: Fanci

Publicerad 2012-07-08 13:34:50

inga spöken ingen stress ,hon är en av så många som får koma till ett fridfullt kompis gäng uppe bland himmel änglarna och bara må gott,hon ser er och följer er,hon vet att du värnade om henne (ni)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela