Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Op av Nova...

Publicerad 2012-02-15 16:33:49 i Allmänt,

...har gått jättebra och vi fick hämta hem henne vid 16 tiden i måndags, en trött tjejja men ändå på bra humör...tycker hon e liite för pigg för sitt eget bästa då hon kör ner huvudet i snön  slänger sig runt på ryggen, testade att ha på tratten i morse å de gick ju bra tyckte Nova för den skyfflade ju in snö i tratten å så riste hon runt med huvudet så de blev att ta av den. Såret e ca 1,5 dm långt men ser riktigt fint ut, de ska sitta mellan 14-20 dagar innan de tas bort då såret sitter på ett sånt tokigt ställe...chefsveterinären hade kollat igenom Novas leder och muskler oxxå då Annika som opererade henne pratat om hennes "problematik" med utfall mellan varven men han hittade inget heller...däremot så hade han träffat på flera rottisar som haft cystor i nacken men hennes problematik och tagit bort dessa och problemen hade försvunnit, däremot så testade han hennes rörlighet i nacken men märkte inget konstigt och tror inte att hon har de men vi kan göra en magnetröntgen längre fram och se om de finns nått där....
Jag har mått skit i benen en längre tid å står inte ut med värken som gnager i från ljumsken å ner till knäna...idag fick jag tag i min läkare å nya mediciner ska sättas in....går som en pigg nittio åring å jag stöpplar fram när de blir för mycket å de blir de varje dag när jag e ute på långpromisar med tjejjerna....gick på ett stort gärde med Nova som har en massa spring i benen så hon skulle få pulsa runt i snön men de var nog jag som var mer slut än hon efteråt å sen ut med mamsen på en långtur i skogen...har sovit tre timmar nu å mår inte ett dugg bättre men men...ibland sjunker humöret ner under skosulorna för jag vill ju kunna göra mycket mer än de jag gör idag!!....nåjaaaa....vad vore väl en dans på slottet =P.....hoppas medicinerna hjälper fort så jag kan komma igen lite å få ett andrum från herr värkmästaren!!


Novas op sår


En glad Mamsen som får rumstera om...

Kommentarer

Postat av: Gunilla o Tindra

Publicerad 2012-02-15 17:53:30

Skönt att op verkar ha gått bra. Härlig dag för dina tjejer, men den där värkmästarn kan du väl spola ner på roa eller nåt. Låter inte kul, Kicki. Hoppas dina nya piller ger lite lindring.

Postat av: Gittan

Publicerad 2012-02-15 21:56:35

Hej vännen. Skönt att det gick bra med Nova. Men håller helt med Gunilla o Tindra spola ner värkmästarn. Långt ner. Tänker på dig vännen hoppas du blir bättre snart. .

Träffade en gammal bekant i Haga centrum i går S G han skulle tilltandhygenisten. F-n de finns inne i mitt hjärta de första man hade i skolan.

Nästa vecka har jag sportlov.Kramiz i massor

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-02-15 23:21:03

Verkligen skönt att operationen gick så bra :) Jaha, hur ska du lyckas hålla Nova stilla så länge tills styngnen ska tas bort då. Verkar ju vara full rulle på henne :)

Får väl hoppas att operatinen kan hjälpa även mot hennes humörsvängningar då.



Kram

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2012-02-16 00:51:59

Fina Lilltroll, skönt att på gick bra :-) Var nu rädd om stjärnan ;-) Grattis till Annie också på 6-års dagen! Stor kram från oss!

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-02-16 08:09:49

Hoppas, hoppas att allt går bra. Ser fint ut själva såret men ändå inte skönt. Om du förstår vad jag menar. Ta hand om er alla. Kram

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2012-02-16 15:43:00

Grattis till Fina Annie!



Skönt att op gått bra, såret ser fint ut. Hoppas att det fotsätter läka ihop bra så att ni får komma tillbaka till vardagen.



Ta hand om dig, kram!

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2012-02-16 15:56:11

Härligt att höra att op gick bra iaf och att Nova är så pigg. Hoppas nu att det läker ihop fint också.

Tråkigt att du ska behöva gå med ont. Hoppas dina mediciner kan hjälpa till.

Annie ser riktigt nöjd ut med sin boll, sötnos!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela