Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Man blir så ledsen...

Publicerad 2012-08-25 20:12:40 i Allmänt,

...när människor i ens närhet inte mår bra och man når inte fram till de som man vill...hur man än vrider på saker och ting så blir de fel, drogerna e övermäktiga och jag vet inte längre hur jag ska kunna hjälpa personen i fråga!!...de såg så ljust ut et tag och jag var mer än överlycklig att de började räta upp sig, att drogerna verkade vara ett minne blott men så e inte fallet...behandlingshemmet kastade ut denne när h*n tog ett återfall å jag känner mig maktlös...de e väl i dessa stunder de behöver någon som tar de i kragen och hjälper de i den situationen men icke sa Nicke...att hamna i skiten i så unga år gör mig så otroligt ledsen för h*n e en sådan underbar person i hjärta och själ men har ingen självkänsla och tycker att h*n bara ställer till problem i sin omgivning, visst har de hänt massor kringg denne men inget som gör att jag stöter bort och tar avstånd...jag kan bara försöka finnas till och göra mitt bästa för denne, men hur får man någon att inse sitt egenvärde??? att denne e en underbar person med fina kvaliteter och att de finns ett liv utanför drogträsket???...känner mig så otroligt ensam i de här och vet som sagt inte längre hur jag ska kunna hjälpa upp denne på fötterna, drogerna har funnits med i så många år, för att döva ångest och annat som funnits med i dennes liv...jag saknar och hoppas att den "nyktra" personen kan komma fram utan dessa jävla droger som gör denne till något den inte är...


...att sträcka ut en hjälpande hand e svårt att ta emot
när man inte vet om sitt egenvärde och att man betyder
så mycket för en annan människa.....

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-08-26 07:36:43

Droger är verkligen ingen höjdare! :(

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-08-26 10:35:25

Hej =) Gud jag känner med dig!! usch när dom tar återfall, är det inte då behandlingshemmet borde ta i med hårdhandskarna?

Jag är en sån där som gärna vill hjälpa, men inte heller alltid vet hur.... Man kanske bara får finnas till som person och vän?



<Men ha en bra dag. =) kram

Postat av: Marlene

Publicerad 2012-08-26 10:54:50

Jag tror att det enda du kan göra är att berätta hur du känner och alltid finnas där som stöd. Du måste ta hand om dej själv också, så att du orkar finnas där. Det glömmer man ofta.

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2012-08-26 12:11:30

Sv: Usch, då! Hoppas verkligen att det löser sig :(

Postat av: Bodypalace

Publicerad 2012-08-26 13:15:19

Usch vad tråkigt :/

Postat av: classes lilla blogg

Publicerad 2012-08-26 13:56:55

vilken extremt häftig blogg du har, jag vill bara säga det att detta måste vara den bästa bloggen jag sett vad gäller flera aspekter, jag hoppas du förstår vilken underbar blogg du har....allt är så samspelt på bloggen...designen, inläggen mm....jag är riktigt imponerad....jag upptäckte din blogg av en vän på facebook, hoppas du gillar min blogg på facbook också, då syns du där så fler av mina vänner får syn på dig,dom är väldigt bloggintresserade.

https://www.facebook.com/pages/Classes-lilla-blogg/143702972315095

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-08-26 14:04:08

Nu har inte den här kommentaren någonting med inlägget att göra men hoppas det löser sig!

Jo jag tänkte bara fråga på din header så verkar du ha en hund? Jag är inne i tankebanorna om att skaffa mig en liten vovve men det är långt ifrån fastställt. Skulle du säga att det är mycket jobb med en hund utöver promenader, mat, sällskap osv? Försöker föreställa mig lite hur det kommer vara. Är inne på en liten hund om jag köper en.

Postat av: johanna <3 ♫♪

Publicerad 2012-08-26 16:58:32

ush vad tråkigt :(.

Postat av: Annika

Publicerad 2012-08-26 19:06:28

Hej! Vill dy synas inför mina 200 unika besökare? Då kan du nu få en gratis länk. Endast det du behöver göra är att hjälpa mig att vinna. Läs mera här (direktlänk): http://blogofphoto.webblogg.se/2012/august/hjalp-mig-att-vinna.html#comment Jag ber jätte mycket om ursäkt om du inte gillar såna här kommentarer.

Postat av: Elin Roos

Publicerad 2012-08-26 19:23:12

Fin och intressant blogg! :)

Kika gärna in min för nyttiga råd och tips, massor av snygga bilder och annat läsvärt! ;)

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2012-08-26 21:28:49

Jag tror att h*n uppskattar dig som du är och vet att du finns och det är nog det viktigaste. Kram

Postat av: Madame Hoffa

Publicerad 2012-08-27 20:37:57

Det där är en jobbig situation och tyvärr något som jag känner igen. Att som närstående se på när någon man tycker om dras djupare och djupare ner i skiten. Har ni många gemensamma vänner kanske en intervention kunde vara något?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela