Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

I morse blev...

Publicerad 2012-04-13 15:25:27 i Allmänt,

...de nästan 1,5 timmes promis med Rebecca och Madicken...vi hann hem innan regnet kom å de regnar inte nådigt men drog på mig regnvänliga kläder å gick ut å körde igenom varsit lydnadspass med tjejjerna...kändes riktigt bra!. Har börjat köra mer kontaktövningar med Nova då de ofta passerar hundar och folk på gångvägen där vi tränar...hon kan stanna upp å blir icke kontaktbar å så släpper hon och e med i machen igen...bollen e hennes största störning och hon kan fastna i den men idag körde jag med bollen som distraherar henne och fick till en rätt bra kontakt trots att den förbenade bollen fanns med =P... Annie körde jag apporten med då hon ibland e väldigt tuggig på den när hon kommer tebax med den...hade bollen synlig och när hon kom in i fotposition utan tugg så fick hon den....e så mycket vilt inpå knuten så de finns massa goa måltider så de sliter vi med oxxå...vildsvinen har börjat böka upp i björkskogen å de gillar jag INTE...finns snart inte ett område där inte dessa har bökat upp marken...hade tänkt mig ner till båthamnen för lite lydnadsträning men fick veta att de e massa gifter i de området, har för längesedan legat ett sågverk där...fick oxxå ett mail på FB om jag ville va med och prata om detta pga att jag inte vill träna där men jag avstod...finns nog andra som kan göra de bättre än mig! =)...hoppas ni får en skön helg med allt vad de innebär...sj ska jag försöka ta de väldans lugnt för promisen i morse var allt annat än avkopplande...dessa jäkla ben ska jag kapa vid fotknölarna! =P...drog dessutom i golvet igår då jag stod vid diskbänken och när jag vänder mig om å ska gå så ligger det ett stycke hund bakom så jag drog i golvet med en jäkla smäll...landade på baken å vred runt å landade på axeln så min nacke fick sig en knäck...har varit bortdomnad i hela armen sen igår så nu ligger de väl en nerv i kläm....men men de ger sig väl de med!


Tänk om man kunde va lika avkopplad som Nova var......
här står de lilla puckot å sover...haha...trodde att hon ville
upp i soffan men insåg när jag gick fram att hon sov.........


Här ligger hon oxxå och sover


Bolltokig har hon alltid varit!

Sitter och kollar på "gamla" foton och kan le åt många av de...

Kommentarer

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2012-04-14 07:59:34

Trist att du ska ha så ont och ajaj att du dråsade omkull :( Var rädd om dig och hoppas du får en lugn skön helg!



Härliga bilder :) Visst är det kul att kolla bak på alla bilder man har, jag fastnar ofta i att titta på dem... kram

Postat av: Fanci

Publicerad 2012-04-16 13:10:47

Så trist att du for i backen,hoppas nu att det inte blev så mycket tokerier i kroppen av det!

Måste ju få säga att sovstilarna är klart godkända:) man kan inte annat än le !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela