Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

De små framstegen...

Publicerad 2012-04-15 17:07:45 i Allmänt,

...med Nova gör mig så himla glad...för många av er så behöver ni inte ens tänka på att de kan komma tokerier när som helst som de gör och gjort under lång tid...men dessa små ljusglimtar stärker mig att vi kommer vidare...barnen som tjoar å skriker när de hoppar studsmatta har varit allt annat än trevligt att passera men NU går hon lugnt förbi och tittar på de, gångstavar har oxxå varit en grejj som hon går igång på men i morse så gick hon nyfiket förbi två som gick med dessa, finns mycket mer att radda upp över vad hon går igång på och de största på länge var att jag körde igenom lydnaden UTAN koppel eller spårlina...fanns får runt om oss och visst var hon nyfiken MEN hon var så focuserad på träningen så jag blir alldeles lyrisk <3...älskade lilla pucko, vi har lång väg kvar men jag börjar kunna slappna av mer och mer i alla situationer för hon släpper de oftast på en gång om hon överreagerar...äskat detta pucko med alla brister som finns men vi kämpar på...den stora utmaningen kommer när vi ska på rottisläger sista april...minst 13 rottisar kommer att finnas på plats men ser verkligen fram emot de...utmaningar e till för att jobbas med!


...finns många gånger som jag känt att nu ger jag upp...men så kommer
det lilla som behövs för att jag ska kämpa vidare...älskar henne med
hull å hår trots allt som varit så e du ändå mitt älskade pucko!!!

Kommentarer

Postat av: Ann-Christine

Publicerad 2012-04-15 22:12:16

Visst är det märkligt - att man så många gånger ska drivas till gränsen innan något händer som får en att orka vidare? Men kärleken till djuren är fantastisk! Den lyser genom dina rader!

Postat av: Fanci

Publicerad 2012-04-16 13:03:17

Det kommer och bli så bra med Puckot:))))))

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2012-04-16 22:27:00

Åhh vad kul att det funkar så bra med Nova nu :) Förstår att du är glad för alla hennes framsteg, du är verkligen värd det efter alla motgångar ni haft.



Kram

Postat av: Anna Eriksson Sawylow

Publicerad 2012-04-17 17:38:28

Härligt att höra. Jag vet att hon har det i sig men hon fortfarande är en bebis i stor format :) hon behöver tid och det viktiga är att se de små stegen för det är de som följs åt stora kliv // GRATTIS Kicki <3<3 klappa henne från mig

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-04-18 21:26:38

Ibland är det nästan som om du skriver om Prinsen haha, vi har också problem med dom där jäkla gåstavarna.. Bra kämpat med Nova vilka framsteg ni gör. Stor kram till er båda

Postat av: Fanci

Publicerad 2012-04-20 19:09:37

Go kväll!

Är in och önskar er en trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela