Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Igår var Anna här...

Publicerad 2011-10-02 13:36:56 i Allmänt,

...och Veronica för att kolla Novas reaktioner här hemma på skateboard och kickboarden...de filmades och vi tittade på detta och vi ser alla att Nova gjort en hel del framsteg även med dessa....bra att se sig själv på film och kunna se Novas signaler från en annan synvinkel OCH framför allt VAD jag ska titta efter i hennes signaler....de kom efter 14 och var kvar till 19.30...vi kollade på hennes MH som vi filmade så Anna får en bild av henne även i en sådan situation...vi var oxxå ute och gick och Anna tog Nova och jag Annie, hade turen att möta en hund som brukar gå igång på mina...fick se hur Anna agerade mer konkret på Nova som gick igång å de behövdes så himla lite för att hon skulle bryta självmant....agerade på samma sätt i dag när hon muttrade lite  på en hund när vi träffade spårgänget och hon bröt direkt...halleluja moments!!!... e så glad å nöjd för att jag träffat RÄTT människor som lägger ner tid och energi på oss!!
I morse så var de dax för spår vilket inte gick någe vidare...tror Panken gick ut å slängde massa köttbullar på gärdet för att jävlas! =P....skämt åt sido, vet inte vad som hände i spåret för hon vindade å for runt å kollade in allt annat....hon gick faktiskt bra bitvis men över lag gick de skitdåligt....gjorde ett motivationsspår till henne en stund efter detta å hon tog de jättebra, budföringen gick superbra och platsen så la jag henne en bit bortanför de andra tre hundarna och hon fixade de galant...nu har jag hittat en funtion på kameran så jag kan fota svartvitt som jag bara älskar....så de blir lite sådana foton här....fridens å ha de gott!!!




Hilda


Alice


Siri


Vackra Zäta







Kommentarer

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-10-02 15:18:28

Vad bra att få filmat så du både såg hur Nova reagerade och sen vilka signaler som du ska "hålla koll" på när ni möter sånt hon inte gillar.

Visst är det kul att se att bara vi gör mera rätt så funker det oftast mycke bättre :)



Kanon bra att du träffat nån som verkligen förstår era problem och hjälper dig och inte dömmer dig och Nova.

Kommer bli kanon bra i slut änden när ni nu får rätt hjälp. Tyvärr så tar det säkert lite tid men ni verkar ju göra små och store framsteg hela tiden :)



Tråkigt med spåret :( Men det går säkert bättre nästa gång :)



Ha en fortsatt skön söndag :) Själv är jag på jobbet, tur det finns dator här ;)



Kram

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-10-02 15:19:54

Attans vad snabb jag var nu då....Glömde ju säga att korten blev jätte läckra :)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-10-02 17:08:29

Vad härligt med att det går på rätt håll! :)

Postat av: Jessica & tjejerna

Publicerad 2011-10-02 17:54:29

TACK för idag och för bilderna! Har inte kollat min mail än men det jag ser här ser kanon ut! Ja idag var våra små duktiga NOT!

Jag skäms fy farao så illa det var. Men man älskar dem lika mycket ändå :)

Postat av: Petra L

Publicerad 2011-10-02 19:06:08

Vad roligt att hitta verktyg att jobba vidare på. Att läsa hunden verkar vara melodin. Jag har verkligen jobbat på det och också tagit hjälp med både film och utifrån. Spår blir inte alltid som man tänkt sig ;-). Kramis

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-10-02 23:50:04

Härligt att du hitta folk som kan hjälpa dig och som verkar ta sig tid att verkligen se Nova som den individ hon är eftersom ingen hund är den andra lik. Filmning är verkligen ett utmärkt redskap för att kunna gå tillbaka och se hur saker går. Håller tummarna för att allt ska fortsätta kännas bra för er och att du känner dig trygg med de folk du har omkring dig :)



Du ska se att framöver kommer du få lön för mödan och det är värt allt "slit" även om det kan vara svårt att alltid hitta ljuspunkterna just när man är mitt upp i något och inte ser alla framsteg och förändringar som sker.



Underbara bilder här inne idag, jag älskar också svartvitt... Hoppas du haft en bra helg för övrigt, kram!

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-10-03 10:29:25

haha ja de har du ju rätt i, men idag känner jag mig som typ 50 haha, fy va hemskt :) men tackar gör gratulationerna :)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-10-03 12:16:12

Sv: Jag försöker trigga mig själv - och galet nog så börjar jag redan nu planera för 2013... ^^

Postat av: Elin & Noz

Publicerad 2011-10-03 14:48:23

Underbara bilder som alltid. Hoppas allt är väl med er :-) Ja det är roligt och man gläds för de små framstegen. Det går så bra så att länka :-) Ha det skönt i höstvädret!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-10-03 23:01:33

Vad tråkigt att du haft så ont i benen :( Hoppas verkligen det går över snabbt så du slipper ha så ont.



Vad kul att ni ska träffa hundcoachen igen i morgon :) Ska bli spännande höra hur det gick.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela