Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Nu har vi äntligen...

Publicerad 2011-11-04 18:53:29 i Allmänt,

...fått svar från SKK, Nova ska testas av en man som heter Curt från Nyköping...fick telefon nr till honom så jag ska ringa efter helgen....de e sån jävla soppa kring den här anm så jag blir alldeles matt...skickade ju mina papper för kännedom till styrelsen och de var speciellt en person i styrelsen som INTE visste om detta...och styrelsen SKA stå bakom en sådan anm...denne ifrågasatte detta men blev rätt snabbt nertystad av några som tydligen kände sig besvärade av detta....VAD jag inte förstår e VARFÖR endast Nova blir anm då de finns vittnen på att en Jack Russel gick på å högg en rottis på ett kurstillfälle då även en som varit med och anm Nova fanns med på agilityplanen...men de e väl skillnad på en söt liten agilityhund och en som Nova antar jag...de osar skit långa vägar om den här klubben...och jag e innerligt GLAD att jag gick ur den....så länge de finns sånt folk som särskiljer på vilka de anm eller inte så kan jag bara tycka att klubben e ett enda stort skämt...vi e ju avstängda från all verksamhet och domen kommer efter Curts bedömning av Nova så de e bara att avvakta å se...för mig spelar de egentligen ingen roll ang spärren för tävlingar e inte aktuellt ännu för vår del även om vi tränar och även tränar lydnadstvåans moment så skulle vi kunna de för hon e så duktig...men jag litar inte till fullo på att hon inte skulle gå upp vid en plats om någon annan hund gör de och hon e ju lite osäker på andra hundar så inte skulle jag utsätta någon för de...men men fortsättning följer...trevlig helg å ha de gott!!

Just de, hade ju besök från Örebro igår...två fd arbetskamrater från särskolan...jättetrevligt var de och vi var ute å fotade lite!!


Godistanten Pia får full uppmärksamhet av tjejjerna


Johns syster bor i de här huset....


Tjejjerna hittade en ihålig ek


Mamsen håller sig kvar i trädet...


Kommentarer

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2011-11-04 19:53:20

Fy vad tråkigt och fy vad jobbigt. Sånt där kan ju knäcka vem som helst. Det drar verkligen ut energin ur en. Jag hoppas ändå att du kan få en fin helg och att du sedan får träffa Curt som kan se Nova är så ska nog allt lösa sig. Jag ska hålla min tummar för er.

Kram!

Postat av: Liz

Publicerad 2011-11-04 20:23:14

Meeen...har jag missat nåt? Vad har hänt?? Tror mig läsa mellan raderna, att här går inte allt rätt till? Stå på dig, du är såå enormt duktig med hundarna, det borde alla veta!! Stå på dig...annars gör nån annan det.

Kraaaaam från Enköping!! Hör av er om ni har vägarna förbi!

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-11-04 20:37:41

Usch för sånna trångsinta jävlar!



Ha en riktigt trevlig helg!

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2011-11-04 22:40:08

Hoppas de går bra för er hos Curt. Tråkigt när de ska vara viss ahundar som blir anmälda & vissa inte,är så surt att de ska skiljas så från olika hundar,själv tycker jag att de är samma regler för samtloga ovatsett ras. Förståd du gick ur klubben. Vet ju hur de va då Edvin blev hundbiten av 2 mindre hundar då vägra NT skriva om de men efter några månader stod de om en rottis som anföll en tax & hade omkull ägaren till taxen inga skador blev de men de skulle minssan stå om de,Edvin fick uppsöka vet & vi fick bet 1000:- i vet kostnader inkl medicin,fick avstå från kurs pga av skadorna,men de skulle de f*n inte skriva omn trots att de va polisens i´deé om att ringa NT. Kramis

Postat av: Ann-Christine

Publicerad 2011-11-05 08:54:12

Vi tänker på er - nu ska väl allt gå rätt till och saker och ting ska falla på plats. Fy så jobbigt. Att bli orättvist behandlad är fruktansvärt frustrerande. Lycka till med Curt!



Och vilket härligt träd ni hittade!



Ha en bra helg och kram från mig

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-11-05 09:45:37

Usch vad tråkigt med den där anmälningen :( Hoppas att det går bra nu hos Curt när han ska testa Nova.

Tråkigt som du säger att det även var en JR som betedde sig illa men där gjorde man ingen anmälan :(



Håller tummarna för er när ni ska till Curt :)

Vilket häftigt träd ni har hos er :) Har aldrig sett ett sånt stort ihåligt träd förut.



Ha en skön lördag du och flickorna, ja även gubben såklart.



Kram



Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-11-05 10:02:17

Vi håller alla tummar och tassar för er skull!!

Postat av: Petra L

Publicerad 2011-11-06 10:13:48

Att folk bara orkar! Ja, jag har också uppmärksammat skillnande mellan stora och små hundar..... Tänk vilka fördommar folk har. Super fina bilder som vanligt. Jag gillar verkligen "rump" bilderna på tjejerna. Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-11-06 15:01:07

Sv: Ja, jag hoppas att jag snart kommer kunna använda den i träningen :)

Postat av: linaa vikken pina

Publicerad 2011-11-07 23:31:53

Vilka fina bilder<3 som vanligt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela