Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Nu har jag pratat...

Publicerad 2011-11-07 09:56:00 i Allmänt,

..med Curt och vi har bokat en tid den 21 nov kl 10 i Nyköping, bara avvakta nu och se vad som händer...Pratade med Anna som hjälper oss med Nova, hon sa att han e helt suverän å de han säger stämmer till fullo...han vet vad han pratar om när han pratar hund....Anna har gått för honom när hon gick problemhundsutb., den heter väl inte så men kommer inte på vad den heter egentligen=P . Har oxxå bokat en tid för kastrering av Lilltroll den 23 nov....inte billigt men förhoppningsvis kan hon slippa sina toppar å dalar i humöret när hon löper å e skendräktig...kanske lättare att jobba bort hennes olater oxxå till en viss del...e iaf mina förhoppningar...menar inte att hennes problem skulle sluta då men kanske lättare att jobba på hennes problematik när hon slipper dessa toppar som kommer vid löp....att hon e en kaxpropp e ju ingen överdrift...eller hon försöker vara iaf...ligger ju en del osäkerhet i hennes beteende...men jag älskar detta lilla stycke hund iaf även om jag vet de som undrar hur jag orkar hålla på å kämpa MEN de gör man ju just för att man har henne så kär!!!...mitt egna lilla pucko!! =P

Kommentarer

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-11-07 10:54:10

Vad bra att du fått en tid hos Curt för lite utvärdering av lilltroll :) Håller alla tummar jag har att det ska gå bra :)

Låter som en bra ide att kastrera henne om hon blir så berörd av löpet, måste ju vara jobbigt även för henne med hennes humörsvängningar vid löpet.



På Strömsholm kostar det 173 kr/gång om man köper ett 10 ggr kort. Har faktiskt ingen aning om man måste gå utbildning innan man får egeen simma. Jo föresten, jag gick en gång då en på rehab visade mig hur jag skulle göra. Men inte mera än så. Kan kanske bero på att jag varit en massa gånger hos henne förut med min förra hund som blev opererad och var tvungen att simma som rehabelitering.



Ha en skön dag nu, du och flickorna.

Kram

Postat av: Kicki & Selma

Publicerad 2011-11-07 16:16:27

Ska bli spännande att höra hans utlåtande. Hoppas och tror att det ska gå att få ordning på henne.

Kram!

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-11-08 11:14:10

Hoppas att allt ska gå bra hos Curt och att det ska kännas ok för er! Tror att kastrering kan vara en bra grund för lilla damen, Ina är ju kastrerad i "förebyggande syfte" pga att hon löpte 4ggr/år med massiva hormonförändringar och på henne har det varit väldigt bra att slippa dessa hormontoppar. Hon är nu som hon var mellan löpen när hon var som "bäst" och lägst i hormoner.... Visst tar det inte bort några problem men det kan ge en bättre förutsättningar för att jobba vidare.

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2011-11-08 17:39:20

Halloj!

Vad skönt att slippa löp! Hade jag råd så skulle jag kastrera båda mina töser. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela