Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Några skitdagar..

Publicerad 2011-11-16 08:44:24 i Allmänt,

...med lilltroll som har varit överjävlig...hon har slitit sönder sin andra spårlina och drog på en bil igen...hon har slitit sig och dragit runt som en galning MEN om man nu ska se något positivt så kommer hon alltid tebax...bara tok när vi e ute å går...åkte in till Anna för lite peptalk och hon hade även pratat med Johan Gillberg om Nova....han tycker att ALLA promisar ska vara ensam promenader med henne...så nu vet jag vad jag ha att göra framöver...går ju morgon och kvällspromisarna med de tillsammans, tycker de e gott tillräckligt...nu har vi införskaffat en longerlina till henne, både grövre och några meter kortare...får hoppas att den håller....hon blir ju en fara för sig själv när hon gör sådana tokryck och när man minst anar de...på söndag börjar vi en flockledar utb och första tillfället ska Annie vara med... vår nya veterinär ska oxxå gå den med sin hund så de ska bli lite kul...
Igår så blev Annie dålig och slängde ur sig fem rediga kaskadspyor....har varit lugnt inatt men nu på morgonen spydde hon igen...hade en kontakt med veterinären igår kväll...men hon har ingen feber men e hängig, hon hittade ju ett inte allt för fräscht rådjurskadaver för några dagar sedan som hon var i med huvudet, vet inte om hon åt nått men nu får vi hålla henne under uppsikt å försöka få i henne vatten vilken inte gillas av fröken....




de var en underbar dag igår!

Kommentarer

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-11-16 16:51:48

Men jösses, hur stark är Nova egentligen om hon lyckats dra av 2 spårlinor....Inte kul när hon sticker iväg, som du säger så vet man ju inte vad som kan hända när hon springer iväg.



Hu vad jobbigt om du måsta gå ALLA gånger du går ut med dom var o en för sig....Varför var du tvungen att göra det? Annie verkar väl vara den som är lugnast så hon triggar väl inte igång Nova nått.



Spännande med en flockledar utbildning, hoppas att den blir bra och du lär dig en massa braiga saker :)



Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-11-16 18:46:04

Jag ett flexikoppel av kraftigare modell. Snöret är ersatt av ett tjockare band, och ska klara hundar upp till 50 kg.



Bandet är 8 meter långt, så det räcker en bra bit - men inte för långt!



Jag kan rekommendera dig att prova det. :)



Jag skulle kunna skicka upp mitt till låns om du vill prova!

Postat av: Maria Becker

Publicerad 2011-11-17 07:41:28

Hej Kicki! Sååå längesen jag kikade in på Din blogg, men idag var det dags igen!



Hoppas Du får ordning på Nova. Du verkar ju kunna få experthjälp, men jobbigt om Du måste vara på Din vakt & hålla koll på henne hela tiden. Hon är en liten stark rackare, tösabiten!



Underbar bild på bladen!! Duktig är Du, Kicki!! Måste fråga - är det frost på bladen. Den bilden köper jag senare! StyrkeKram & Må så gott

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-11-17 17:42:32

Sv: Ok, men det är bara att höra av sig om det skulle behövas :)

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-11-17 21:07:43

Tråkigt att ni haft några jobbiga dagar! Tror det är klokt att gå ensam med henne så du kan fokusera enbart på Nova även om det tar tid... jag gick mycket enskilda promenader med ina i början för att kunna ägna all tid enbart åt henne...



Hoppas det ska fungera bra med longerlina... det finns ju tjockare varianter som är sköna att hålla i som inte bränner i handen... dom har jag haft på studsiga unghästar utan att dom gått sönder... Önskar er all lycka!



Hoppas även att Annie må bättre nu och inte haft mer problem med kräkningar.

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-11-17 21:24:30

usch! hoppas hon bli bra snart!

hon måste vara rejält stark om hon drar av linorna så?



hoppas allt är bra annars?!

Postat av: Petra

Publicerad 2011-11-18 10:46:05

Åhh vad jobbigt. Jag har en longerlina till Dino då jag spårar. Jag "brände" mig så ofta när han var mer vild än tam. ha en fin helg. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela