Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Lydnadspass...

Publicerad 2011-11-13 15:06:30 i Allmänt,

...men fröknarna blev de idag...John hängde med å körde med Annie och jag tog mig an den lilla duracellen...Annie funkade jättebra och bollen fick va med som dragning i momentena...blir en annan gaist i henne då!*L* Lilltroll var ofocuserad i vissa moment å rutan den vill hon inte komma ihåg idag...

När vi kört klart å stoppat in den sista lilla duracellen å John skulle stänga bakluckan så drog hon som en avlöning efter en bil som passerade, trots att jag skrek så hörde de inte mig å lillan kom ikapp bilen å höll på att komma framför den...då såg de henne som tur var...hon fortsatte upp på ett gärde å fortsatte sitt race men kom till mig efter en stund...när vi kom hem så satt grannens katt vid garaget å John jagade bort henne...sen så när vi skulle ta ut hundarna så sliter sig den lilla fröken å springer in på gården men hon såg inte katten i trädet så de gick bra att få in henne....så nu har jag haft hjärtstopp "nästan" två gånger idag...hon e så nedrans snabb den lilla å man hinner absolut inte med alla gånger i hennes framfart...lite foton från träningen...


John och Annie


Fritt följ


dax för rut skick


rätt ok


Läggande under gång


Ställande under gång


Fröken övertaggad...







Fjärren






Rutskicket...


...slutade två m framför mig i någon kulinarisk skit...


fick roa henne å mig med att springa in å busa i rutan..




Inkallning


Läggande under gång...


Ställande under gång...


Trött efter lydnadspasset??? noppe...ska busas med husse
vilket inte alltid blir så bra i alla lägen!!! =P


ups...de bidde en klockren träff....ajjjj sa John å nått mer
jag inte förstod....hebreiska eller nått kanske????


laddad för meeera bus....


Men då...vill inte ha kopplet på mig...ska vi ha dragkamp ist???




Kommentarer

Postat av: Petra L

Publicerad 2011-11-13 16:45:22

Jag förstår din skräck när hon sticker. Har varit med om det flera gånger då Dino sett en katt eller liknande och inte jag. Öppnar bakluckan och han flyger ut och far iväg. J*vla hund känner man då. Sen hinner man tänka så mycket innan de kommer tillbaka, bilar, barn, andra hundar, fel människor o.s.v.... Tur att det gick bra. Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-11-13 18:30:59

Vilken tur att hon inte kom framför bilen!



Ibland smiter dem ju när man minst anar det! :/

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-11-13 20:58:16

Men hu så illa det hade kunnat gått med Nova och bilen :( Tur dom såg henne till slut.

Förstår du måste varit skräckslagen. Hade en liten Cairn terrier en gång som lyckades smita ut ur bilen när jag öppnade dörren. Var mitt i satn vid ett rödljus, så du kan tänka vilken panik man fick....För vem såg den lilla hunden som irrade omkring :S



Jag har grindar nu för tiden bak på min bil, är helt suveränt då man slipper hundar som smiter ut. Sen sommartid är det ju perfekt att kunna ha bakluckan öppen om det är varmt ute.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela