Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Trana = hälsning...

Publicerad 2011-05-06 08:20:26 i Allmänt,

...såg igår när jag åkte hem från skogen en ensam trana...den berör å rör upp känslor å tankar men på ett positivt sätt!!
När pappa dog så åkte jag och min ena syster ut till ett kors där pappa brukar vända på sina löparrundor...vi skulle stanna till och plocka blommor i naturen för han älskade dessa vackra vildväxande blommor...när vi började närma oss Skeka korset så stod en ensam trana mitt på vägen...vi närmade oss sakta med bilen men den ville inte flytta på sig, vi stod en stund å sen lättade den å flög lågt över ett fält å stannade precis innan skogskanten på en liten kulle...vi kände båda två att de va en hälsning från pappa...när vi åkte tebax efter en halvtimmes tid i korset där vi både grät, skrattade å kom på roliga små saker som pappa alltid gjorde, han hade alltid glimten i ögat å hittade på små spratt...när vi åkte tebax så stod denna vackra trana kvar på kullen...när vi passerade denne så lättade den över fältet igen och försvann...sen dess så möter jag flera gånger under sommaren ensamtranor för de lever ju som  regel i par...men jag möter dessa å får en känsla av att pappa sänder en hälsning till mig...älskade å saknade lilla pappa...de e snart 12 år sedan men tiden läker inga sår, man lär sig bara att leva med den.........






Man ska blicka framåt, men ibland måste man få blicka
bakåt å minnas allt de goda man faktiskt haft i livet.....

Kommentarer

Postat av: Jonnie jonsson

Publicerad 2011-05-06 10:23:52

haha okej kanske inte 10 kg men säkert 7-8 känner mig skitfet idag :) har samma problem de räcker att jag tänker på bullar så går jag upp i vikt :) hoppas att din helg blir bra :)

Postat av: Petra

Publicerad 2011-05-06 11:42:19

När jag läste det du skrev kom en tår från mitt öga. Det var så fint skrivet och det du skrev brukar jag tänka ibland med olika saker. Fina Kicki!

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-05-06 12:38:18

Sådana minnen är både härliga och smått plågsamma!



Finns vissa saker i vardagen som får mig att minnas min bror extra mycket, och man påverkas alltid av sånt!

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2011-05-06 15:10:52

Ja vi hade en kanonbra helg=),va mysigt att åka häst & vagn=). Ne vädret har varit katastrof de senaste dagarna,igår & idag har de vart bra väder iaf=). Trodde de va ett skämt när man kika ut & de snöa=(. Jo de är helt ok men känner mig nära ett sammanbrott juts nu,är så mkt som händer,bilen trasig igen & inget stall,Edvin har vattensvans & så mamma & så fick jag reda på att min biologiska pappa har canser i levern. Kramis

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2011-05-06 15:18:36

Så fint du skriver :)Visst är det så att man lär sig leva med såren,men det kan vara otroligt smärtsammt ibland.



Kramisar

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2011-05-06 17:50:54

Ja just nu är de jobbigt men är glad jag har jobbet för de ger så himla mycket=). Glada barn & bra personal=). HIHI kallabad låter lite kallt juts nu=),måste fixa bilen först bara just nu är den på verkstad de kostar 12000:- att laga den så ska se om en annan verkstad kan göra de till ett bättre pris. Kramis

Postat av: Gittan

Publicerad 2011-05-06 18:16:57

Håller med du skriver så fint. Kan själv i bland känna av att min pappa är närvarande, hos mig. Kan inte säga precis när det är och så men visst finns han där och stöttar mig, det bara känns.

Fina foton du hade med föresten

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-05-06 19:42:24

va fin den va! :)



jättestort tack för ditt bidrag. jag har tackat dej i ett av inläggen. ja den är en förjävlig sjukdom!



tack, ha en riktigt trevlig helg du me!!!

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-05-06 20:04:08

Sv: Ja, dem lever vidare i alla vackra minnen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela