Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

...segt....

Publicerad 2011-05-01 14:40:37 i Allmänt,

...e va de e...inte bara jag utan mamsen e fortfarande seg....inne på sista kuren med medicin för hennes del...helgen har varit så lugn som den bara kan vara...igår var John borta hela dan å fixade med Roddan (bilen) å sen blev de lite grillning å ett par öl här hemma. Idag var de riktigt gråkallt stundvis å sen blev de riktigt varmt å skönt. Tog med Nova ut i skogen...solen värmde rejält så de blev linne å shorts...men de varade inte så länge för de blev riktigt svinakallt...tur jag hade rakat benen annats hade de varit ståpäls, typ en halv meter eller nått!! skämt åt sido men fy satan så vädret skiftat idag!!...brrr....sen hem å ut med storstintan som inte e så pigg på promenaderna så jag tog med henne ut i björkskogen utanför å hade lite godis upplet för hennes del...de brukar va uppskattat...
John höll sig hemma å penslade in vår trall på ballkongen med träolja å strök gardinerna till vardagsrumment medans jag var ute med Nova...en lydig man e en lycklig man!!! =P...eller e de inte så???


Lilltroll med sin bästaste leksak


Nova bär på diverse olika pinnar å stockar när vi e ute...

Älskade mamsen...

Här letas de godis...

Liljekonvaljblad i mängder...

Blommor i mängder i trädet...körsbärsblom

Björkskogen...

Underbar grönska ute nu...

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-05-01 15:35:12

Vilka fina bilder! :)



Vädret har verkligen skiftat! Det pendlat mellan strålande sol, kalla vindar och duggregn. Fast skönt på ett sätt - för annars hade det inte gått att vara ute i skogen!



Sv: Det har varit helt ok denna helgen, och eftersom jag har en vit månad har jag suttit nykter, beklagat mig och försökt släcka törsten med Lokas krusbär/päron... :P

Postat av: Petra

Publicerad 2011-05-01 16:02:52

Här är det också kallat/varmt. Dinos tass blir bara sämre och sämre. han har lyckats slicka så det är super infekterat mellan trampdynorna. Luktar illa och ser inte alls skönt ut. Han är rätt låg hela han. Han bara sover och sover. Hoppar på 3 ben. Vi har nu tratten på så han inte kommer åt och kan slicka. De små underbara ska inte ha ont eller må dåligt så tråkigt. Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-05-01 16:22:00

Sv. Nä, det är inte helt fel med den drickan, men ibland blir man bara extra törstig :P

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-05-01 16:58:27

Sv: Ja, en sån törst kan bara en kall öl släcka... men jag får bita ihop och gilla läget 3 veckor till!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-05-01 17:35:45

sv: Ja, det blir lite väl många på långfredagen, så dagen efter bestämde jag mig för att skippa alkoholen under en månad.



Levern jublar nog! :P

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2011-05-01 20:28:19

Hoppas Annie är sitt vanliga jag snart igen, alltså frisk! Gud vad hon är fin på bilden där hon ligger på bänken, vackra tjejen :)

Nova är ju bara för söt på bilden med leksaken i munnen :)



Vackra naturfoton, björkskogen gillar jag :) Älskar björkar :)



Kramisar

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-05-01 22:14:18

Hoppas verkligen lilla mamsen blir bra snart nu :) Tycker verkligen hon synd om henne som blir sjuk hela tiden :(



Ja du, jösses vad vädret har varit växlande, inte lätt veta vad man ska ha på sig.



Fina bilder på flickorna :) Söt hon är Annie när hon ligger på bänken :)



Sv. Mina nerver kommer nog alltid vara så här tyvärr. Blir ju nervös bara jag anmäler till en tävling :S När sen PMet kommer och om man kommit med, ja då blir det värre ändå....

Tack för grattiset :)

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-05-01 22:18:30

Men stackars Annie som inte blir bra :( Hoppas verkligen kuren hjälper nu så hon får bli frisk :) Tycker hon fått sin beskärda del av olycka nu och mer där till.



Fina bilder på vovvarna. Gillar den med Annie på bänken :)



Sv. Jag kommer nog tyvärr aldrig sluta bli nervös :( Det värsta är ju att jag blir nervös redan då jag anmäler, när sen Pmet kommer och man skulle kommit med. Ja då blir det hemska 2 veckor innan det är över :S

Tackar så mycke för grattiset :)

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-05-02 10:48:30

Underbara bilder!

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-05-02 14:18:56

gott med grilla och öl! :)

hur e det med Annie nu?



sv: ja vi grävde rätt djupt under, så de gick åt en del. hehe! bänkarna är skitsmidiga, men man får absolut inte luta sig bakåt. haha!



ha en bra dag!

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2011-05-04 13:07:07

Annie ser ut att vara pigg igen. Hur går det med hennes livmoder?

Så härliga bilder både på Nova och leksaken och Annie på bänken.

Kul att du nämnde håriga/rakade ben, jag var riktigt glad på kvällen när det blev kallt att jag hade rakat benen jag med :)

Jag hoppas det är bra med er och att Annie är återställd.

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela