Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

MH...äntligen...

Publicerad 2011-05-10 13:40:29 i Allmänt,

..igår kväll fick vi äntligen PM för MH med Nova och hennes kullsyster Sabai i Kumla den 21 maj kl 9.30. Fick lite puls nu!! =P ska bli kul att se hur lilltroll sköter sig å om hon fixar de...tror inte att de blir några problem alls...ska ev träffa Annies pappa å Novas morfar då...Nova har samma skalle som Xilo å de e otroligt lika de två...kul att de går igenom så starkt. Var ute å tränade med lilltroll igår å hon var rätt övertaggad...ska ju testa å se om vi kan va med på träningstävlingen imorn med henne på klubben, ett ypperligt tillfälle å se hur hon reagerar...ska ju använda munkorg å spårlina för säkerhetens skull...Mia ska följa med å kika på tävlingen å hon e så glad att få träffa andra hundar...
Idag var de rehab å igår med men då med min coach...känns bra att få den där sparken i baken för att komma igen lite med rutiner som tyvärr har runnit ut i sanden...ha en bästaste dag å ta hand om er... kramelikraaam


Novas morfar


Nova Annie å Sabai som vi ska göra MH ihop med...


Nova å jag i höstas...

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2011-05-10 14:53:01

Vad roligt. Det kommer att gå super bra på MH testet. Vad duktig du är som åker iväg och tränar på så där. Jag tror att det är super bra och att det stärker er. Ha en fin "Sommardag". Kram

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2011-05-10 15:35:03

Kul med MH! Det klart det kommer det kommer gå bra:)



Tycker det var en rolig upplevelse med MH, fast för mig är det inte en "livsavgörande dom" på min hund utan en rolig sak som fastställer hennes beetende den dagen. BC är ju avlad för reagera, nu gick det jättebra med Sly MEN skulle det inte gjort det så var mitt resonemang att jag åker hem med samma hund som jag kommer dit med:)



Ska helt klart göra MH med lilla Maya när tiden är inne:) Stor Kram på er i värmen!

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2011-05-10 18:18:59

Kul med MH=),hoppas ni filmar så man får sehihi=)Kramis

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-05-10 21:00:59

Jag funderar själv på att MH-testa Debbie, men vet inte om det är så mycket lönt. Hon är snart 6 år, och ska inte användas i avel eller något sånt.



Men vilka fina vovvar du fångat på bild! :)

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-05-10 22:29:08

Vad spännande att få göra MH på Nova. Kul att ett kull syskon är med på samma också :)



Jo vi fick en bra promenad, men det var bra varmt. Som tur va så fick vi låna en slang i ett stall och spola av dom lite :)

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2011-05-10 23:57:41

Vad fin Annies pappa är, ja både Annie och Nova är jättevackra också naturligtvis.

Jag ska se till att hålla tummarna för er, min almanacka är tom just den lördagen, vilken tur!

Hur e det med dig nu med alla krämpor? Får du må hyffsat bra?

Kram!

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-05-11 04:57:21

haha nje de kan ja förstå, har varit i havet o badat 1 gång för ett åar veckor sen, trodde jag skulle frysa ihjäl :)

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-05-11 11:54:31

Kul med MH, alltid intressant och se hur hunden reagerar även om situationerna är lite speciella.



Tim tackar för stöttningen, vi hoppas verkligen det ska vända nu... tur iaf att han är pigg och glad trots allt men han är ju lite "dumsnäll" på det sättet, kämpar på i alla lägen för att vara matte till lags.



Ha det fortsatt fint i försommarvärmen :)

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-05-11 13:49:27

japps dagen har vatt helt okej, fast väldigt skönt att få komma hem igen haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela