Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Min Casper...

Publicerad 2011-03-28 13:39:25 i Allmänt,

...gjorde sig påmind nu på förmiddagen, fick lite energi å skulle börja tvätta fönster...började riva bland gardinerna å hittade ett par jag tänkte ha i data rummet....får då se en massa katthår där Casper tydligen har legat...de brast rätt så rejält då....min fina lilla kille...i onsdags va de ett år sedan jag fick ta de svåra beslutet att ta bort honom...eller beslutet var inte svårt för jag ville ju inte att han skulle lida...de blev inte som jag hade tänkt mig tyvärr...har alltid sagt att den dagen de e dax att ta bort mina djur ska de få somna in hemma...tyvärr så blev Casper så dålig så jag fick åka in med honom å han va kvar för observation ett dygn...veterinären skulle göra ett titthål i magen på honom å va de metastaser som hon trodde så skulle han få somna in....åkte dit å tog farväl av min följeslagare i över 11 år... de gjorde ont...å nu va jag inte förberedd på att hitta katthår efter honom...men de e nyttigt att gråta...man glömmer aldrig sina fyrbenta vänner!!...ha en bra måndag, själv så gick jag å Veronica en promis på 2,5 timme på morgonen å de va skönt...vaknade upp till en vintervit morgon som snart e borta!

Kommentarer

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2011-03-28 18:35:00

Ja det är mycket jobbigt att mista ett djur. Det är ju en familjemedlem, ens bästa vän! Jag känner med dig!

Du gjorde det rätta för Casper, han slapp lida men visst gör det lika ont i hjärtat ändå :(



Många kramar

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-03-28 23:45:43

Alltid jobbigt att mista ens nära och kära och att bli påmind om det... minns när vi tog bort min första hund, en schäfertik jag hade... hittade hårstrån efter henne säkert i två års tid efteråt på ställen man inte kunde tro trots idogt städande...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela