Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Kursstart igår...

Publicerad 2011-03-22 17:20:08 i Allmänt,

..japp igår va de dax att äntra kursen med Nova...de va en massa presentationer av oss å våra hundar å sen vad de va vi ville få ut av kursen så vi hann inte så mycket mer...fick köra en kontaktövning innan vi åkte hem...Nova kräver ett rätt stort utrymme där hon känner sig säker så de finns massor att jobba med när de gäller henne...de som var skönt att höra var att en av tjejjerna jobbat med problemlösningar med hundar å de hon sa va att Nova har rädslor MEN de släpper ganska fort för hon såg att hon va så trygg med mig å släppte de nästan omgående.
I morse klev jag upp vid sju å gav mig ut på en timmes promenad med tjejjerna...solen värmde när vi kom i lä men shit så de blåste, till och med Nova tog snesteg när de tog tag i oss!! =P
När jag kom hem från arbetsträningen så drog vi till skogs, den här promenaden va längesedan vi gick men de blev iaf 1,5 timme lite drygt i skogen....bara jag å tjejjerna...underbart å de höll sams hela promenaden, de lekte flera gånger utan att de brakade lös å de känns som en stor vinst i de hela. När vi kom hem så va de två, eller tre med mig skitiga varelser...tog med de in i badrummet å duscade av Annie först å släppte ut henne i hallen å sen tvättade jag Nova, när jag släppte ut henne så insåg jag att sovrumsdörren va öppen å full speed på tjejjerna i sängen, de hade skitroligt å jag kunde inte låta bli å skratta åt eländet så nu håller jag på nere i tvättstugan av en viss anledning!!! =P...lite foton blev de ju naturligtvis på vår skogspromis








Annie


Nova


Nytt fräscht gräs e i antågan...yeees!!

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-03-22 20:32:58

Jag skulle också vilja börja på kurs med vovvarna!!



Sv: Borde kanske skaffa ett bubbelbad så det får det extra mysigt!!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-03-22 22:03:25

Vad kul med kursstart :) Vilken tur med en instruktör som kan problemlösningar :) Hoppas du kommer få många bra råd inför framtida tävlingar och även i vardagen :)



Här har det också blåst som bara den, med lite tur kanske all is och snö blåser bort då :) Vilken härlig promenad väg du verkar ha, härlig grusväg i solen :)



Sv. Ja visst är han söt lille Izac :) Hoppas verkligen han blir helt frisk igen. Eftersom han är en Working Kelpie som är avlad för att jobba så måste han ju bli helt frisk om han ska orka med att valla.

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-03-23 05:24:18

Sv: Ja, man kan alltid drömma! Ha en fin dag!



Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2011-03-23 08:23:46

Tänk att de kan busa och leva rövare och ändå ler man bara. Kan tänka mig att de tycker att det var mysigt att rulla runt i sängen efter duschen. Våren är påväg det ser man verkligen på korten. kram

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-03-24 08:54:49

underbart med vår! :)



sv: jepp, men det är på bättringsvägen iaf... tror jag... :)



hoppas allt är bra och att ni får en fin dag!

Postat av: Jeanette & Sly

Publicerad 2011-03-25 20:05:43

Vad roligt med kurs:)Låter givande att arbeta vidare på samarbetet med "minstingen". En härlig helg till er & de 4-benta! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela