Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Vilken dag!!!!

Publicerad 2011-06-21 07:41:11 i Allmänt,

...är såå nöjd med gårdagen...blev ingen akupunktur igår så jag tog med tjejjerna ner till båthamnen å körde igenom lite moment...för Annies del blev de farten vi tragglade på till rutan och inkallningen med ställandet...Nova körde jag linförighet, läggande/ställande under gång, rutan och fjärren, rutan håller vi på å introducerar men hon e så klockren å fattar snabbt...
På kvällen var de dax för klubben å plan/promenad värd...som vanligt e de ingen som e intresserad å de visste jag ju på förhand så jag tog med lilltroll upp till klubben, hon gick igång på ett par hundar men släppte de ganska fort...har börjat med vattenflaska å de ger en viss effekt...när jag kände mig färdig så frågade Panken om vi skulle köra igenom lilltroll så de gjorde vi, hon var sååå otroligt pigg och alert...testade på 2ans moment på hindret å hon fattar verkligen väldigt snabbt vad de handlar om...likaså med framförgåendet...Hade henne dessutom lös när vi körde, Panken stod på sig å jag måste ju börja lita på henne mer...hon har sådan focus så hon brydde sig inte alls om de hundarna som fanns...


Klart man e trött efter två pass idag! =P

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2011-06-21 10:39:08

Vad skoj med bra träning för hundarna. Alla mår bra om verkar det som. Själv längtar jag till semestern känner att jag behöver en vecka att bara stänga in mig och va själv. Men det går ju inte. Tänk positivt det är det jag försker göra nu.... Kram

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-06-21 20:07:01

Bra jobbat! :) :)



En annan är just nu så trött att man knappt orkar med att klippa gräsmattan :S

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-06-21 23:40:31

Vad tråkigt att ingen kommer när klubben ordnar plan och promenad värd :(



Bra att du fick hjälp med att köra igen Nova när en står och kommenderar. Dom kan ju reagera annat när man inte är själv och tränar. Roligt att det gick så bra :)



Kram



Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-06-22 05:19:34

Sv: Det håller nog för lilltroll också :P

Postat av: Kristin

Publicerad 2011-06-22 10:30:36

Ja det är så lätt att man håller dem kopplade för att man inte litar på dem. Och förr eller senare sticker dem ju... Det händer ju alla. Men hellre då på en plats där man kan styra upp det än på annan plats. Så passa på att träna :)

Postat av: Kristin

Publicerad 2011-06-22 12:59:41

Jag vet precis hur du menar och hur du känner. Jag har en hemma (min shcäfer) som är EXAKT likadan. Men man får försöka släppa lite på det... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela