Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Sååå nöjd...

Publicerad 2011-07-13 18:51:13 i Allmänt,

...Rebecka och ja åkte ut å körde igenom tjejjerna i lydnad, hon har precis börjat men så duktiga de e, härligt att se två stora nallebjörnar (Newfoundland) som tränas.
Annie hade en sådan otrolig glädje idag och farten va mycket bättre även i lydnaden som hon hade i spåret här om dagen...Lilltroll kan man bannemig inte köra slut på hon VILL bara MER hela tiden!! <3....hoppas verkligen mamsen håller sig frisk så vi kommer ut på tävlingsbanan till hösten för jag ill verklign komma igång ordentligt nu!!

Rebecka var gullig och fotade tjejjerna så här kommer ett axplock från dagens träning


Redo för inkallning med ställande


koooommmer


På väg in i rutan...


...se så fint hon står...


...Å så kommer bollen som belöning


Lilltroll


Belöning så klart...


Inkallning


Snygg ingång...annars brukar hon nästan studsa in mot benet


Kommentarer

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-07-13 20:34:52

Härliga bilder, ser fint ut!



Jag ska tävla på fredag, (pm och preliminära startlistor finns på HU:s hemsida under kommande tävlingar.) Ina ska vara med i HTM 1 och FS 1 är det tänkt, dock finns det en stor risk att vi gör bort oss kopiöst med tanke på sista tidens varierande träningsresultat men det får vi väl bjuda på då ;)

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-07-13 21:08:30

Men vad kul att Annie är så pigg och allert :) Håller verkligen alla tummar jag har för att hon ska fortsätta vara frisk och pigg nu :)



Kram.

Postat av: Petra L

Publicerad 2011-07-13 21:14:31

Super skoj när träningen flyte passa på att njuta. Jag såg din fråga om väska. Klart att du ska ha det. Men jag är förvånad över hur dyra de var. Jag for runt lite och kolla. de som såg ut att var ok låg på runt 500: vilket jag tycker är rätt dyrt. Sen åkte jag till Naturkompaniet som jag hade hört hade fina väskor av en som köpt och vandrat mycket med sin hund. Han sa att den var bra vadderad så det inte skaver på hunden och "många" spännen att reglera efter packningen. Jag åkte dit och visst den kostade 998:- vilket är skit dyrt men jag tycker att den var mjuk mot kroppen samt att den inte gick så långt bak. Han hund snopp du vet.... sen var det inget fäste runt rumoan utan bara nacke mage. Stora fickor som jag tycker rymmer en del. Visst man har inget tunt men om man vill ha vatten så vill man kanske ha någon tröja eller liknande så det inte skvalpar omkring i väskan. Jag är nöjd men åk gärna och kläm lite nu fick du mina tips på vad jag kollade efter. Kram

Postat av: Anna

Publicerad 2011-07-13 22:36:33

Jag håller tummarna för att ni kommer ut och tävlar i höst :)



Det ser jättefint ut på bilderna :) Keep up the goog work :)



Kramar

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2011-07-14 19:10:47

Kul att träningen går framåt=). Håller tummarna för friska hundar nu då så ni komemr ut på banan=). Fina bilder,kul att ha då man tränar också=). Kramis

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-07-15 06:21:40

Jätte fina bilder! kram

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2011-07-15 09:06:57

Härligt med bra träning! Kul att Annie är i form samt jättekul att "lilltroll" tycker det är så roligt att hon inte vill sluta... = Kanon! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela