Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Lydnaden...

Publicerad 2011-07-17 09:00:49 i Allmänt,

..igår gick bra med mamsen men lilltroll var jättestressad när hon fick se en häst i hagen brevid där vi tränade, den började dessutom att gallopera iväg å sen så var hon helt tossig så de var bara att bryta...hann köra en linförighet som gick bra men sen så skulle hon bara sticka fram till hagen....trots att hästen inte syndes så kunde hon inte släppa den...första gången hon inte gör de men stressen blev för stor...mamsen körde jag farten till rutan, inkallning med sällande och fritt följ och d känns så skönt att hon börjar komma igång igen...nu väntar troligtvis ett stundande löp för båda tjejjerna och då blir ju mamsen som ett betongblock så vi tränar på tills dess...förövrigt så blev de inte så mycket mer eller jo, jag städade igår och golvmoppen gick sönder så jag började knätorka golven vilket var jäääättekul för tjejjerna som trodde jag hittat på en kul lek...jaga skurtrasan som jag drog fram å tebax över golven men efter 20 min så fick de sitta inne i sovrummet....ingen höjdare med två hundar som slänger sig fram å tebax i skurtrasan blev inte så mycket gjort då....men man kan ju inte annat än le åt de när de far fram...Mia var med och fick fota när vi tränade så de blev några foton på de och även när antistressbollen för grisar kom fram....den e riktigt rolig att lattja med tycker de...


mamsen






Nova




Bollen kooommeeer


Hoppjerkan Nova

Kommentarer

Postat av: Petra L

Publicerad 2011-07-17 09:28:07

Det är nog klokt att avbryta när man märker att de inte är taggade. Jag och Dino tog en låååång härlig morgonrunda då det verkar bli varmt idag. Han är så himla på och vill få uppgifter hela tiden. Så roligt när jag känner att han vill och inte bara jag. Kram

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-07-17 10:21:12

Kul att träningen gick bra med Annie igår :) Men attans otur att hästen skulle störa Nova när ni tränade :( Men det är inte mycke göra åt.



Ha, Ha skulle velat se dig på alla fyra på golvet med skurtrasan och tjejerna som trodde du lekte :) Synd att ingen fotade eller filmade det ;)



Roligt med lite bilder från eran träning.



Ha en bra söndag nu och sköt om dig :) Hoppas det inte kommer flera puckade kommentarer.



Kram <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela