Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Glädjens och...

Publicerad 2011-07-10 20:50:31 i Allmänt,

...sorgens dag blev de idag =(. Idag träffade vi Anna, hundcoachen i två timmar med Nova...det gick riktigt bra och hon tog ut sin hane på 8 år som fick agera lite störning...jag märkte nu att Nova sökte Annies trygghet som gick en bit efter oss men hon skötte sig riktigt bra....hennes hane brydde sig inte alls i Nova utan de va hon som fick ta de första stegen av sin nyfikenhet...efter 1 timme så nosade hon på honom å sen gick hon ifrån...hon närmade sig lite då och då men ingen kontakt å de e jag så jäkla nöjd med...hon accepterade honom å mer behövs ju inte...bara jag kan få henne att göra de med andra hundar så e jag helt nöjd...sen gick hon igång på hucklebeklädda damer men de e hon ju inte ensam om...vet fler som gör de och hon släpper de på en gång...när vi skulle bege oss hem så hade Anna godis i handen och Nova gick fram till henne å satte sig brevid hennes hane och fick godis...sånt här ger mig bara mer energi och att vi e på rätt väg...var några saker hon påpekade att jag kunde tänka på i fortsättningen...inga stora grejjer men de e ju de små tingen som gör skillnad...
Sen till de tråkiga som hände idag, Johns dotters hund Augusta bet ihjäl en Yorkshireterrier...hon som e godheten själv...fattar ingenting...blev så himla ledsen när Cornelia ringde och var helt förtvivlad över vad som hänt...så på torsdag ska hon få somna in...


Nova reagerade rejält på stenmonstret men gick direkt upp å nosade på den


Anna med Annie och hennes hund


Nova gjorde de sällskap


Bästaste brudarna...


Nova sitter brevid Annas hane

Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-07-10 23:04:55

Det var blandade känslor i inlägget :/



Fruktansvärt tråkigt det som hände med Augusta :( Hur gick det hela till? :/



sv: Jag råkade ha kvar sidan mellan kommentarerna så jag såg aldrig att du uppdaterat bloggen :/

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-07-10 23:26:58

Sv: Usch, så hemskt :(

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-07-11 00:15:55

Vad kul att det gick så bra för Nova hos hundcoachen :) kanon det gick så bra med hennes hund också :) Måste verkligen kännas skönt för dig när all tid du lagt ner på träning börjar ge resultat :)



Vad bra att hon även skötte sig när ni var på festen :)



Tråkigt med Johns dotters hund :(

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-07-11 00:38:28

härligt med nya vänner. trist bara med den andra "incidenten". :( måste vara jobbigt som faan för henne?!



sv: ja han ser lite extra busig ut med nappen i munnen... speciellt när han flinar. :)



hoppas helgen varit bra trots allt?!

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-07-11 19:20:18

Sv: Man får ta tillvara på att kul under de månader som inte snön ligger här - så blir det nog lite lättare!:P



Hoppas dock på en mildare vinter detta år!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela