Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Älgparken...

Publicerad 2011-07-06 18:35:03 i Allmänt,

...utanför Vimmerby besökte John och jag idag, var meningen att grannens Mia skulle med men hon åkte bort så vi kände att vi kunde ju faktiskt åka dit ändå å de ångrar jag inte för en sekund...riktigt mäktigt var de...5 vuxna å två små kalvar fick vi kela med å jag fick den stora äran att få pussar av Hälge....waow...de va bland de lenaste jag känt...inte som gubbens tredagars stubb direkt!! =P...här kommer naturligtvis lite foton där ifrån....
Tjejjerna var verkligen som dammsugare på oss när vi kom hem!!....


Sååå söööta!!!




Puzz på´re Hälge


Lite dryck e aldrig fel!




Hälge e fyra år men vilken stor kille





Det är heeelt klart värt ett besök, 90 kr per person eller 220 för familj, inga hutlösa priser direkt...vi var ute ca 40 min tillsamman med älgarna, vi åkte tre vagnar efter en traktor och vi fick sly, potatis och äpplen att bjuda de på...fanns även Dovhjortar där men inga som var intresserade av oss...kan lova att de va en å annan tysk där!!*L*

Kommentarer

Postat av: Petra L

Publicerad 2011-07-06 19:54:38

Du vad häftigt. Bra att ni åkte dit även om planerna blev annorlunda. Så fin bild när ni pussas. Idag när jag var ute och sprang såg jag en orm fattar inte varför jag alltid möter dem och ingen annan som inte är rädd för dem... Jag gav den absolut ingen puss. Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-07 00:31:49

Så jävla läckert o bilden när ni pussas e klockren_!!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-07-07 02:53:22

Vad spännande att få komma så nära en massa älgar :) Var dom helt tama och snälla? För annars brukar väl inte en älgko som har kalvar vara så speciellt snälla.



Kan tänka mig att ni blev väl igenom nosade av tjejerna när ni kom hem, som undrade vad ni gjort för nått.



Hoppas att allt är bra med dig.

Kram

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-07-07 10:27:27

Å, älgar är så vackra djur :)



Vi såg ett par här hemma i skogen i går :)

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-07-07 11:10:14

Åh himmel vad söta med sina pussmular!



Det är freestyle och HTM tävling nästa fredag em den 15/7 på linköpings HU, troligtvis ska jag och Ina vara med annars är det inga tävlingar inplanerade för vår del.

Postat av: Anna

Publicerad 2011-07-07 12:53:56

Gud vad häftig att träffa älgar på så nära håll :)Vi brukar springa på dem här hemma men de är inte direkt tama ;)

Underbara bilder du har tagit, bebisarna är för söta :) Vilken go färg de har :)



Kramar

Postat av: Anna

Publicerad 2011-07-07 12:56:16

Gud vad häftig att träffa älgarna på så nära håll :) Vi brukar springa på dem här hemma men de är inte direkt tama ;)



Jättefina foton du har tagit på dem, bebisarna är för fina :) Så go färg de har :)



Kramar

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2011-07-07 16:00:50

Sveriges "kungadjur";) Ser trevligt ut även om jag inte vill stötta på dem i skogen;) Hoppas att ni har det bra i värmen:) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela