Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Lite si och så...

Publicerad 2011-08-22 09:17:22 i Allmänt,

..med de mesta....ena stunden känner jag mig riktigt glad å nästa stund så mår jag som en pissråtta å vill ingenting...försöker kanske lite för mycket att känna mig glad å positiv till folket runt omkring för att inte visa hur jag egentligen mår....de har blivit lite för mycket av de i helgen känner jag....e som en urvriden trasa för tillfället. I helgen blev de surströmming hos Irja, vår mysiga granne och även en annan dam som bor här på gården....de var första gången John skulle äta men han blev inte direkt överförtjust i den kullinariska surströmmingsklämman så jag fick äta upp hans oxxå...vilket inte gjorde mig ett dugg...har inte ätit de på säker 8 år för ingen i min omgivning har varit något för de så när Irja pratade om att hon å Millan skulle äta så frågade jag om jag fick hänga med å de va sååå gott...snålvattnet rinner bara jag tänker på en klämma!! =P
Rebecca och jag har tränat med hundarna och Eva hängde på igår med sin lilla Schäfervalp Shiva 5 mån...sååå söt
Nova var en pärla igår, hon reagerade överhuvudtaget inte på någon av hundarna igår, trots att Eva och Shiva e helt nya för henne...vi passerade precis brevid de när vi skulle ut på gärdet och köra lydnaden...senare på kvällen så tog jag och Rebecca med hennes hundar och Annie på en långpromis...de slutade med att alla tre drog iväg...först Madicken, Nike och sist Annie...hon som aldrig drar iväg men nu for hon efter de andra....de körde slut på sig själva och kom tebax som tre slipsbeklädda damer, eller damer var väl att ta i...tre genomskitiga odjur e väl de rätta namnet...ha de bäst å ska ta mig i kragen och kika in till er under dagen....fridens....


Rebecca och Madicken


Fina tjejjen som blir ett år imorn


Lilltroll


Läggande under gång...


Eva och Shiva


Madicken och Annie busar...hon e rätt liten i jämförelse
med Madicken som väger en 10 kilo mer än henne!!




Nike lufsade i sin egna lilla värld å var helt tillfreds med de


...då drar vi mot Sherwoodskogen...

Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2011-08-22 12:18:38

Det är jobbigt när det pendlar upp och ner, men vi håller tummarna för att det positivta vinner :)



Sv: Nä, här trivs man som fisken i vattnet :)

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-08-22 13:44:58

tackar, ja de hoppas ja me :) men vi får se ikväll :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-22 14:11:49

kola bloggen:D

Postat av: Sara

Publicerad 2011-08-22 14:44:32

Sjukt fin blogg! :D



Hur är det med dig? :)

Postat av: Ida [ f l a v o u r e d . b l o g g . s e ]

Publicerad 2011-08-22 14:50:56

Just nu finner du även även en massa roliga tävlingar i min blogg. T.ex. i samarbete med Stockholmsgruppen Cosmetics, Freebra (kommer snart) och Ziperall samt en massa andra roliga företag - där du kan vinna bland annat, Zumba DVD, smink ifrån t.ex. märket MAC, smycken, skönnhetsprodukter osv. Direktlänk finner du här: http://flavoured.blogg.se/category/tavlingar.html

Postat av: Petra

Publicerad 2011-08-23 08:06:25

Krya på dig vännen. Vad skoj att kunna träna med så många härliga hundvänner. Jag måste skärpa mig. Lovar att idag ska jag träna min fast det blir själva men bättre än inget. Kramis

Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Publicerad 2011-08-23 09:39:36

Hej!

Härligt att Nova strunta i de andra hundarna, du har ju lagt ner mkt jobb på att hon ska bli trygg & det måste vara härligt att få lön för mödan:)



Surströmming... hua!!! Förstår John... bara lukten får mig att avstå;) Kul iallafall att du som tycker om rätten fick njuta:)



Stor Kram till dig & tjejerna!



Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-08-23 10:14:54

Men vad tråkigt att du känner dig nere :( Måste vara jobbigt att låtsas vara glad inför folk om man nu inte är det. Fast lite dumt är det ju att gå och låtsas vara glad om man nu inte är det, bättre du faktiskt säger när du inte mår så bra.



Vad kul att träningen går så bra med lilltroll och att hon inte bryr sig om andta hundar :)

Roligt för Annie att ut och röja lite med kompisarna :)



Hmm, har aldrig ätit surströmming men bara lukten gör ju att man storknar. Tror inte jag skulle gilla det, men man ska aldrig säga aldrig. Men en klädnypa för näsan kanske man skulle klara det också ;)



Sköt om dig nu och ha en bra dag :)

Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-08-23 12:17:07

Sv: Ja, det är underbart rogivande!

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-08-23 13:48:59

haha ja de e hans boll inte var att röra haha

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-08-23 17:54:35

liten tävling hos mig :)

Postat av: Anna

Publicerad 2011-08-24 14:27:01

Förstår precis hur du känner dig, eller kanske inte precis men du fattar hur jag menar. jag har det också jobbigt nu :(

Verkar som om du har kommit igång och träna och fått goa träningskompisar :)



Kramar

Postat av: Jonnie Jonsson

Publicerad 2011-08-25 12:07:09

haha okej, ja fan va svårt de va att få bort skiten smakade helsosan hela dan igår :)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-08-25 12:11:06

Sv: Tack - dina ord värmer gott!



Hoppas att allt är bra md er! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela