Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Händer inte så mycket...

Publicerad 2011-08-26 10:33:54 i Allmänt,

...men har varit hundvakt till Madicken och Nike i veckan, de har varit här hemma och de har funkat jättebra...Nova och Annie har inte varit tillsammans med de men de har vistats under samma tak utan några problem, spår i går med lilltroll och nu har hon äntligen greppat att apporterna i spåret ska tas upp...har klickat in henne på dessa och funkat jättebra hemma men inte ute i spåret...igår damp som skrivet polleten ner för henne...hade torkat blodpudding igår å ställde plåten på bordet så att inte de stora håriga sakerna skulle komma åt men när jag satt vid datorn hörde jag något ute i köket och gick dit och vad får jag se..."lilla" fröken Madicken står uppe på bordet å tuggar i sig varma blodpuddingsskivor...haha...vilket litet monster hon e...eller liten 52 kilo hund var de!!...Novas löp e inne på andra veckan och de har varit lite turbulent med henne då hon testar av Annie och de har blivit några slagsmål...dock så viker Nova ner sig rätt snart men de e trist när de händer...blir mer ensampromisar för de nu...vildsvinen har börjat komma fram mer och mer i skogen och Nova var helt stollig igår tills jag insåg att de varit svinen som varit framme och bökat upp....borde vara en angelägenhet att få bort de från skogarna och framförallt de förstör ju så mycket på grönområden och tomter...igår var jag barnvakt till Mia ett tag och hon e ju så underbar med Nova....hon avgudar verkligen henne å ska mer eller mindre vara som ett andra skinn på henne....sen kom en annan grannflicka hit å ville leka med Mia så hon var oxxå här en stund...Nova var väldigt nyfiken på henne och de gick så bra...hon e oxxå väldigt lugn så jag kände mig trygg i de här läget...bara fortsätta jobba vidare med lilltroll för jag tror även om de kommer ta tid att hon kommer bli mer trygg i fler situationer som jag ibland har känt varit näst intill omöjligt...men de finns en ljusning även med henne <3...önskar er alla en trevlig helg!! kramiz


Madicken fann sig direkt å la sig i sängen


Tyvärr blev fotot lite suddogt, Mia och Nova


Även detta blev suddigt, e inte riktigt överrens med kameran
Mia och Annie gosar i soffan....gillar fotot jättemycket iaf!!!!!!!

Kommentarer

Postat av: Jonnie

Publicerad 2011-08-26 11:05:08

haha fan va söt madicken va då :)

Postat av: Bodypalace

Publicerad 2011-08-26 11:35:31

Hej kommentera gärna minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med.



Kommenterar du så kikar jag gärna in i din blogg igen och läser igenom mer noggrant ;) och kanske gillar jag din blogg så mycket att jag lägger till den i "bra bloggar" i min blogg så mina 500-1000 beöskare kan hitta till dig också.



Mvh Bodypalace – en blogg där alla är vackra & unika

(ursäkta reklamen men jag ser den som positiv, vill att så många som möjligt ska hitta till bloggen för se budskapet jag vill sprida och motverka kroppsidealen som media spyr ur sig)

Postat av: Sofia - Vinn en ziperall på min blogg!

Publicerad 2011-08-26 11:45:07

Hoppas du får en trevlig helg :)

Postat av: jonnie

Publicerad 2011-08-26 13:24:37

Haha visst e de skönt. Ha en trevlig helg

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-08-26 13:39:45

Bilden på Mia och Annie är underbart fin! :) En sån bild borde användas för att ta bort den felaktiga stämpeln som rottisar fått!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-08-26 18:25:14

Vad att Nova börjar fatta att man ska ta upp pinnarna som matten lägger i spåret :) Är verkligen kul när det börjar att funka :)



Tråkigt att hon måste mäta sig med morsan, tur hon ger sig iaf.



Söt hon är "lilla" Madicken och fina bilder du fick på grannen och Nova :)



Hoppas att du och tjejerna får en skön fredags kväll :)

Kram

Postat av: Petra L

Publicerad 2011-08-26 19:01:39

Jag tycker att det blev jätte fina bilder. Kul att det går framåt. Jag förstår vad du går igenom med lill troll. Kram och ha en underbar helg

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-08-27 11:31:44

Sv: Ja, fast med köttbullar måste jag ju gräva hålet först :P

Postat av: linaa vikken pina

Publicerad 2011-08-29 10:27:33

Super fin bild på mia o nova!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela