Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Varför...

Publicerad 2011-04-28 10:24:12 i Allmänt,

...ska de va så jäkla svårt för dessa politiker å fixa linan ut när de drar igång med sina "braiga"ideer om oss sjuksrivna eller före detta sjukskrivna....idag gör jag min sista dag på serviceboendet å jag vet inte ett skit om vad som komma skall....inte ens de som jobbar på AF har en aning om vad som ska hända för oss...har jagat folk hela veckan för att få ett besked men nada, nothing, ingenting...vet någon där...konstigt att man tappar fotfästet när de blir så här...jag har iaf turen att va sambo...hur går de för de stackars krakarna som lever ensamma, hur får de livet att gå ihop utan pengar å utan vetskapen om hur de kommer bli framöver...läkare å kyrkan signalerar hej vilt över hur illa däran de står med människor som blivit utförsäkrade...ett flertal har valt att göra slut på allt för att de inte mäktar med behandlingen vi bemöts med från AF, FK men framför allt så e de regeringens beslut som styr dessa instanser...men politikerna behöver ju inte träffa oss in real life för  de vågar de inte...varför inte bara ställa upp oss mot en mur å fyra av, tänk så bra statestik de skulle bli i deras kolumner!!!...de vore en mer sympatisk gärning än att låta massa människor må så dåligt över behandlingen de får och vetskapen om att inte veta vad som sker dag för dag...att man tar ett sånt drastiskt beslut att avsluta sitt liv pga regeringens jävla dåraktiga beslut e ju ett misslyckande i stora mått men lever man i sin glasbubbla som politiker så märker man inte av det, man ser en notis i tidningen, man får ett mail som man slutar läsa för de berör ju inte de!!...JAA visst fan e jag ironisk i de jag skriver men när fan ska de se oss som människor å inte en siffra i statestiken???


De e tur jag har mina lyckopiller att lägga mina tankar å energi på...

Ber om ursäkt att jag inte varit inne hos er men de tryter rätt bra så orken har inte funnits till för de....

Kommentarer

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2011-04-28 10:38:25

Fy vad jobbigt Kicki :( Det är ju helt sjukt att ingen vet något alls :( De enda de tänker på är att det skall bli bra statistik, de tänker inte på alla stackars människor som far illa :(



Styrkekramar till dig

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-04-28 11:05:01

Fy fasiken vad jobbigt det är! Politiker ser pengar och statisitik, inte folk som är sjuka och mår riktigt dåligt... Dom finns inte liksom.. Jag hoppas allt löser sig för dig!!!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-04-28 19:41:38

Dem borde testa på att byta liv med dig eller någon i motsvarande situation för en vecka - och se exakt vilket resultat deras politik fört med sig :/

Postat av: Petra Lindroos

Publicerad 2011-04-29 08:30:33

Åhh vad arg jag blir när jag läser om hur du mår. Varför ska du må så? Det är det sista jag vill. Det jag kan göra är att skicka en bamse kram från mig och tala om att jag tycker om dig. Kram

Postat av: Jeanette & Sly

Publicerad 2011-04-29 09:29:13

Ja, Kicki det här sättet att behandla människor är helt sjukt! Hoppas att du får info snart. Krama om dina fina 4-beningar från oss:) Kram

Postat av: Jonna & Svante

Publicerad 2011-04-29 13:37:56

Usch vilket dåligt sätt att behandla människor på! Kan ju tycka ju att man i alla fall borde få veta vad som väntar! :/ Hoppas att det löser sig! Kramar till dig!

Postat av: Jonna & Svante

Publicerad 2011-04-29 13:38:34

Usch vilket dåligt sätt att behandla människor på! Kan ju tycka ju att man i alla fall borde få veta vad som väntar! :/ Hoppas att det löser sig! Kramar till dig!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-04-29 15:54:43

Sv: Trevlig helg på er också!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-04-30 16:18:44

Ha en underbar valborg ni också! :)

Postat av: Jeanette & Sly

Publicerad 2011-04-30 17:26:03

Trevlig valborg till er också! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela