Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Underbart väder...

Publicerad 2011-04-25 15:30:40 i Allmänt,

...finns inget att klaga på när påskhelgen e över...vilket fantastiskt väder vi haft. Idag var de kosläpp ute i Halshöga så jag å John bestämde oss för att åka dit å titta...frågade grannens älsta dotter om hon ville följa med å de ville hon! Ljuvligt va de å så mycket folk!!...först tittade vi på vallning som de hade uppvisning på...två BC som var jätteduktiga, den ene va 11 år å de märktes verkligen inte på henne å den andra var 2 år...
Sen va de kosläpp...va ett gäng kvigor som de släppte ut först...sen va de kossor med kalvar som fick bege sig ut!. Åkte sen in till Bosses å avnjöt varsin glass...kommer ni till Linköping så masa er iväg till Bosses glassbar....finns ingen glass som e så god som dennes!!!....å naturligtvis blev de en del foton tagna...
Annie e sämre igen så nu blir de ny medicin å sen en ny kontakt imorn hos veterinären...stackars min fröken...blir så orolig över henne!!! =(


Fulll faaaart!!

Så himla duktiga båda två

Luktar på en grästuva...

lite kul de hade samma täckning i huvudet...

var inte så överdrivet mycket fart i de när de kom ut...



Ingen liten kossa precis...

Puss på dig mamma Mu



Mia fastnade hos fåren å lammen



Glass hos Bosse...

Underbar grönska!!!

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2011-04-25 20:10:32

Åhh vart hittar man sådan inf om när det är kosläpp? Jag har bara hört positivt om detta. Men missar det varje år. Men nästa kanske vi kommer iväg! Hoppas verkligen hon krya på sig och att du får ett snabbt resultat på den nya medecinen. Hör av dig så jag får reda på hur det går. Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-04-25 22:03:02

Jag har aldrig varit på sånt betessläpp, men samtidigt märker jag tydligt när det hänt - för här finns gått om kohagar i skogen!



Sv: Jag tror nog det fanns viss överdrift där! :P



Jag och sambon har gemensamt kommit överens om att börja äta bättre och träna mer - sen får vi se hur det går! :P

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2011-04-26 00:08:46

Vad kul för kosserna att få komma ut i det fina vädret med allt gott gräs :)



Men vad synd att Annie blivit sämre igen :( Hoppas verkligen du kan få någon annan medicin som hjälper.

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-04-26 10:31:40

gaaaaah! va gott me glass! :) de e häftigt att se hur hundarna arbetar när dom vallar.



trist att annie är sjuk igen! lider me er!



sv: det lät riktigt gott, ska jag verkligen testa nästa gång vi grillar. vanlig senap eller nån starkare?



jepp, skitig och lycklig unge! :)



ha en bra dag!

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2011-04-26 12:27:52

Mysigt med vallning av får och kosläpp :) Vackra bilder :) Kossorna är ju gigantiska hehe.



Stackar Annie som är sämmre :( Jag tyckte hon såg mycket piggare ut i ditt förra inlägg. Hoppas verkligen att hon skall bli bra snart! Jag håller mina tummar för det.



Styrkekramar till dig

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-04-26 15:40:11

Snacka om härliga bilder :)

Vad är det med din Annie?? :( Alltid så jobbigt när dom är sjuka!

Postat av: Sarah

Publicerad 2011-04-26 17:10:16

Sv; Men vad dåligt!! Jag hade då tur som fick reda på vad det var när jag sökte akut och att han tog mig på allvar nu! Så nu måste du ut och jobba fast du inte klarar av det? Helt sjukt, jag blir så arg och frustrerad på sånt!

Nej fy :( Jag fick Op min Jizza i höstas för det och min pojkväns gammelhund hade det i i jan/feb men blev som tur är bra på antibiotika. Hoppas din annie svarar på den enda medicinen nu!! Ska hålla tummarna!

Postat av: Mia Gustafsson

Publicerad 2011-04-26 17:35:45

Hej Kicki

Så kul att du kikade in! Har tagit upp en gammal blogg så jag matar på.det är ett underbart sätt att vara cybersocial när kroppen inte orkar så mycket annat.Jag blir också orolig för Annie...lider med er för man älskar de små nåt så grymt. Vi ska flytta i höst, in till örebro.Patrik är sämre i knäna och orkar inte bygga och hålla på då han dagtid är fastighetsreparatör och jag är ju ute för räkning gällande hårt kroppsarbete.Nog att det inte är mycket kvar men du vet vanligt underhåll kan bli en del med. Ser fram emot att han och jag ska få gemensam tid över för vovvarna istället.Och varann. Men oavsett när ni åker runt i krokarna så välkomna in till oss (utom när migränen slår till) Stor kram Mia

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-04-26 19:38:52

Sv: Ja, dagen har varit helt ok! Mycket att göra på jobbet bara!



Hur har din dag varit då?

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-04-26 20:27:50

Sv: Du har gjort dig förtjänt av både gin och öl - jag hoppas att du får sova gott!!

Postat av: Junitjej

Publicerad 2011-04-26 22:08:32

Kosläpp är verkligen kul att titta på!

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa!

Publicerad 2011-04-27 09:54:19

sv: knappt han är tyst när han sover juh! hehe!



hoppas du får en uuunderbar och värkfri dag!

Postat av: Jonna & Svante

Publicerad 2011-04-28 06:22:25

Roligt att titta på kosläppet, kan tänka mig att de är lite glada efter den långa vintern!



Nu blev jag vansinnigt sugen på bosses-glass, det är nästan ett år sen jag åt den sist. :O Måste dit och käka glass snart! :D

Postat av: Anna med flock

Publicerad 2011-04-28 09:32:28

Härliga bilder från kosläppet!



Jobbigt med Annie, jag hoppas verkligen att hon snart kryar på sig och blir sitt vanliga pigga jag igen.



Jag ska förresten tävla nu på måndagkväll (sista inplanerade) men det är inomhus och svårt att kika på, det är roligare att kolla när det är utomhustävlingar på hu.



ha en fortsatt bra vecka!

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2011-05-04 13:03:11

Vilka härliga bilder, jag gillar speciellt den på den lilla kalvens mun.

Här är släppet väldigt sent i år så vi får se om vi åker, det är ju alltid kul men man vill ju samtidigt att det ska vara riktigt rusning (vilket det sällan är).

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela