Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Inne på 5e dan...

Publicerad 2010-09-20 11:22:49 i Allmänt,

...utan att rökt något...men fy så jobbigt de e...Både John å jag e nog ganska irriterade över småsaker å jag vill bara ha en cigg just nu...Har iaf varit ute i dryga två timmar i skogen med tjejjerna i de underbara vädret...solen skiner å de e varmt å gott ute....
Ska börja min arbetsträning idag mellan 14-16...känns jättebra å de e knappt tio min gångväg från mig... ska va där må on fr till att börja med sen så ska vi utöka tiden allt eftersom...
Valet blev ju inte vad jag hade hoppats på...snart om de inte händer nått radikalt så kommer mina A-kasse dagar att bara försvinna för trots att jag får pengarna från F-kassan så e de mina A-kassedagar som ryker...efter 200 dagar så får jag bara 65 % av min ersättning...vet inte vad jag ska kunna dra ner på för pengarna räcker i vilket fall som helst inte månaden ut...jag lever ju inte själv men jag tänker på de som lever ensamma med samma problematik som mig med ersättningen å som de har strulat med utbetalningarna så får iaf jag va tacksam att vi e två... har inte så mycket att skriva om, Nova ska jag ställa i E-tuna på lördag och sen e de en tävling inplanerad den 17 okt för Annies del så vi har iaf nått å se fram emot!! ha de bäst!!


Himlen va riktigt läcker igår kväll efter regnet


Foton från idag kommer här...


Höstlikt löv



Kommentarer

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

Publicerad 2010-09-20 12:31:07

5 dagar är starkt... ska la va dom första dagarna som är värst. Själv slutade jag att snusa för många år sen, va rätt segt de me. Blev cola och tuggumi istället. :) Så kör hårt och ge inte upp, de går om man bara vill!



sv: jepp, men det var de värt. hehe!



ha en bra dag!

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-09-20 21:18:16

Duktig du är som har klarat dig utan cigg ett tag nu :) Det är svårt, jag har rökt en gång i tiden så jag vet. Nu lät jag gammal hehe.

Underbara bilder som vanligt, älskar den första bilden på molnen :)



Kramar

Postat av: linaa vikken pina

Publicerad 2010-09-20 21:53:56

mycket snart moder, lördag rättare sagt!!!:D

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-09-20 22:04:22

Några bra tips kan vara att borsta tänderna när man känner suget, tugga tuggummi eller käka kakor :)



Sv: Här överlever ingen boll, allt blir trasor efter ett tag :P

Postat av: Petra

Publicerad 2010-09-21 09:01:55

Heja Kicki Heja! Du ska se att det kommer att gå bra. Bra förslag det där med att borsta tänderna det brukar jag göra tidigt på kvällarna så att jag inte börjar små äta på kvällen. Hur gick det på jobbet? Skönt att du har så nära dit. Kramis

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-09-21 22:06:15

Sv: Ja jättebra att jag kommit på hur jag skall göra för att dämpa henne innan spåret :) Svårare att bromsa henne i spåret dock men är hon lugn när hon börjar spåra så är det en stor fördel :)



Du kanske skall lägga lite gott i spåret för att få Annie motiverad? Hon har ju spårat så fint så kanske är det bara en tillfällighet? Du kanske är nervös inför tävlingen och så känner hon det?



Kramisar

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-09-22 05:03:07

Sv: Hoppas att det går bra med slutandet fortfarande :)



Ja, med bra kläder kommer man långt, dock har jag bara två regntäcken till mina tre hundar, så jag borde nog skaffa ett till :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela