Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Vilken dag!!

Publicerad 2010-11-07 17:49:09 i Allmänt,

...åkte in till stan strax före 8 i morse för att spåra med gänget...de blev Madde, Panken, Siw och Urban å våra hundar....Annie fick va hemma med husse eftersom hon inte e pigg. jag hade ett kvicksilver i linan både på gått å ont...hon hann inte med att markera utan fortsatte en bit å sen vände tebax....la sen ett rakt spår för att se hur hon skulle klara de å jag gick "myrsteg" i spåret...de gick galant men ska nog låta hennes spår ligga en timme minst iaf. Sedan körde vi budföringen i en hage, gick bra första skicket men sen så hittade hon en koblajja som hon skulle rulla sig i. Korridoren har jag inte kört mer än ett par gånger med henne så vi får lägga in en växel åträna på de å även framförgåendet e nytt för henne....såååå idag har de varit en trött tjejja här.
Annie var hemma å hade kvalitetstid med husse...de tog en långpromis i skogen å njöt i de vackra vädret.
....har lovat Åsa att fota hennes grabbar å ge henne förstoringar i 40 årspresent så idag på em drog vi iväg å fotade de, hon kommer hit senare ikväll å väljer ut några foton som hon vill ha.
Vi har fått nya grannar som tydligen tycker att mina hundar e mördarhundar vilket mannen i familjen sa till John när han var ute med de nyss...men John talade om precis vad han tyckte om sådana kommentarer så hoppas att vi slipper de i fortsättningen...men den siste idioten e väl inte född än så de lär vi nog få höra fler gånger...hoppa er helg har varit bra!!
I morgon ska jag lämna Nova hos veterinären för nya biopsitagningar....å så kommer de sedvanliga fotona nu från dagens skörd!!


Full fart på Nova i spåret


underbar morgon med massa frost å solen på väg upp

Nere vid Sätravallen där jag fotade grabbarna

Spex framför kameran

Kommentarer

Postat av: Gittan

Publicerad 2010-11-07 18:17:53

Hej hoppas kommentarena slutar där. De skulle bara veta vilka finna vovvar de är.

Lycka till i morgon med Nova.

Krameli kram frånoss i Örebro <3

Postat av: Mita

Publicerad 2010-11-07 19:06:37

Man kan ju bara kräkas åt dessa mördarhund kommenterer!!

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2010-11-07 19:20:16

Hej på er!



Hålelr alla tassar & tummar för NOva imoron <3. Hopaps att et inte är ngt farligt.



Kul med spår,de är jag alldeles för dålig påskäms men beror ju också på att man inte har allt för nära till spårmarker & ekonomin är inte den bästa här heller=/.



Pussa tjejerna från oss.

Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-11-07 19:33:14

Du är så flitig med spårandet :) Bra jobbat!



Sv: Ja, vädret har varit underbart i dag :)

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-11-07 21:27:30

Fy för människor med sånna fördommar, hur kan de ens med att säga så? Bra att John stog på sig, lätt att man blir stum i sådan situationer.



Jag hoppas att det går bra för Nova i morgon. Jag håller tummarna.



Många Kramar

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2010-11-08 00:15:14

Låter som om ni haft en kanon dag med träning :) Kul att det gick så bra, hoppas du han stoppa Nova så hon inte han rulla sig i koblajan :(



Det finns alltid puckat folk som tycker en massa om vissa hundar. Fast oftast är det ju inte hundarna det är fel på utan den som håller i snöret. Tyvärr så är det ju många som skaffar sig hund som inte skulle ha någon.....Och absolut inte den rasen som dom köpt för att det är en "häftig" ras.



Som du säger så är inte den sista idioten född än ;)



Håller tummarna för Nova i morgon :) Vilken läcker bild med solen och frosten.

Postat av: Zorted & me

Publicerad 2010-11-08 06:02:17

Lycka till idag även om du förmodligen inte får några svar än på ett tag. Märkligt nog tycker ingen (vad jag vet) att Zorro är en "mördarhund", det kunde ha legat nära till hands, han ser väl för fånig ut i uppsynen kanske?



Svar: Det är länge sen Zorro fick gå lös i skogen tyvärr, men så är det när man jagar (dessutom har han sen förra hösten haft ont i ryggen och då ska man inte ränna lös, efter op i somras verkar det tack och lov som om han blir som ny).



Ha det gott

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-11-08 09:11:03

Ser ju så härligt ut! Å spexa framför kameran e alltid kul!!!!

Postat av: Petra

Publicerad 2010-11-08 09:32:17

Bra av John att kommentera fördommarna! Visst är det tråkigt att man äns ska behöva! Kul med spåret. Har haft full tupp denna helge men nästa så ska jag ta mig i kragen och lägga ett spår. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela