Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

farsdag...

Publicerad 2010-11-14 14:03:49 i Allmänt,

...hade önskat att jag fick fira denna dagen med dig pappa in real life men så funkar de ju inte!.

Idag blev de Novas tur att åka med mig ut i skogen, åkte på en liten väg å stannade till å gick en timme med den lilla å hon e väldans på när hon får vittring, går knappt att få kontakt med henne...tur att spårlinan e på annars hade jag nog inte sett röken av henne ännu. De negativa med linan e att hon ska dra å kampa med den så de går åt en del energi å försöka avleda henne vilket funkar men sen tar de inte så lång stund förrän hon börjar igen...idag hittade jag en perfekt gren till henne att bära så sista halvtimmen gick över förväntan...kan inte påstå att jag njuter av mina promenader med lillan i skogen, blir inte någon direkt avkoppling med henne...men men...de ger väl med sig hoppas jag...hoppas ni fått en bra dag å att ni tar tillvara på tiden med varandra!

Vill oxxå säga ett stooort grattis till Panken som fyller år idag å tack till dig för att du alltid ställer upp med träningstips i alla väder!!


"Såå fjantigt att matte sätter en spårlina på mig"


Vittrar mest heeela tiden



Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2010-11-14 17:05:30

Tack för tipsen! Ska absolut ta och prova det. Jobbigt när de får upp en doft de vägrar släppa. jag kommer ihåg när jag typ släpade med mig 1 kg köttbullar och ändå struntade Dino i det. Han har lugnat ner sig men visst kan han få upp vittring och vilja ge sig iväg. Det gör han säkert igen. Ha det så bra och ta hand om dig. Kram

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-11-14 18:40:11

Ja det är jobbigt när de drar på vilt, min Nova gör det ibland. Jag brukar oftast kunna stoppa henne innan hon drar för jag ser att hon vädrar eller spårar men ibland kommer det rådjur springandes mitt framför näsan och då är det kört. Då kan jag ropa för döva öron :(

Hon har mycket jakt i sig och är uppmärksam på minsta lilla som rör sig, det ligger väl i generna.

Det gäller för mig att stoppa henne i tid när hon får vädring/spår på något.



Hoppas hon lugnar sig lite så du slipper ha spårlina på henne och du kan slappna av på promenaderna.



Vi har firat farsdag med smörgåstårta :)



Fina bilder som alltid, Nova är för söt med spårlinan i munnen <3



Min blogg strular så jag kan inte blogga :( Konstigt att du kunde kommentera för jag kan inte gå in på någon blogg på doggyblogg.se. Datorn hänger sig då :(



Massa kramar

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

Publicerad 2010-11-14 20:04:36

klart man vill in i skogen busa. :)



sv: lilleman mår fint, den jobbiga natten va för typ en vecka sen... vi däremot mår la sådär... halsont och allmänt förkylda plus att jag fortfarande inte återfått min röst. :/ shit va de e svårt att kommunicera ibland utan röst.



ha en bra kväll!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2010-11-14 20:17:33

Låter verkligen som det är tur du har spårlinan på om den lilla damen skulle hitta på nått tok ;) Inte kul vänta på en hund som jagar i skogen :(



Hon kommer säkert att lugna ner sig när hon blir lite äldre, får väl hoppas det i alla fall;)

Postat av: Zorted & me

Publicerad 2010-11-14 20:58:19

Ja, såna här dagar saknar man fäderna lite extra mycket tror jag.



Zorro är ju också ganska på i skogen, nu är han ju av "jakthundsras" så det är väl inte så förvånande men visst är det som du säger - någon direkt avkoppling blir det ju inte!

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-11-15 10:09:03

Högtider inkl mors- och farsdag e alltid jobbigt om nån har avlidit

Men djur & natur piggar alltid upp!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela