Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Vita arkivet..

Publicerad 2010-03-16 07:42:17 i Allmänt,

...e något alla borde fylla i...för hur mycket vet man om sina föräldrar, morföräldrar odyl när den dagen kommer?!?...morfar hade gjort upp allt gällande sin begravning och det känns så skönt, han får som HAN vill ha den. Kanfaktiskt bli lite full i skratt trots de sorgliga i att han inte finns längre, allt som stod i den e bara sååå rätt...även om jag tycker de känns lite torftigt med bara ett bårtäcke på kistan...men de e hans sista önskan så då blir de ju så. Den 31 mars ska vi följa morfar till graven, eller han ska kremeras efteråt...e med väldigt blandade känslor inför begravningen, morfars syskon har inte en enda gång besökt honom trots att de bor i huset jämte...de har varit lite för fina för sådana som morfar...vill verkligen inte att de kommer MEN sånt får man ju inte bestämma...kyrkan e ju öppen för alla...mina kusiner har inte heller gjort sig besväret att träffa honom under de senaste 7-8 åren trots att de bor i närheten... Min personliga åsikt e varför gör man sig besväret NU när de inte brytt sig tidigare??...dövar man sitt dåliga samvete eller??....Mig blir du inte av med morfar...jag ska följa dig till din sista vila tillsammans med mormor!



Vi båda älskar de enkla här i livet

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-03-16 16:44:26

Hejsan Kicki!

Ja det är lite klurigt att få till ett snabbt läggande. Jag har testat att peta lite på ryggen men det fungerar sådär. Jag fick tipset att jag skall stampa till med vänster fot när jag säger plats. Skall prova lite med det i veckan. Det är ju alltid något som måste slipas på så det är bara att träna vidare =) Hihi ok jag har inte varit på någon utställning men jag tror nog allt att jag kommer vara mycket mer nervös över tävlingslydnaden än om jag skulle gå på en utställning.

Roligt med utställning i Juni :)

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-03-16 16:53:38

Ja, det är skönt om det börjar släppa för dig :) Vi håller alla tummar och tassar :)

Postat av: Gittan

Publicerad 2010-03-16 19:02:23

Roligt att läa om arbetträningen som du skrev i förra inlägget.

Angående begravningar så hde vi bårtäcke (tror jag det heter) när Dannes mamma begravdes och det var väldigt fint. Det är i kyrkans färger och för oss var det, det enda riktiga. Enkelt, stilfult och som just Ingalisa. tror du kommer att bli nöjd efteråt.

Hur är det med Casper gubben? Pussa honom från mig.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-16 22:55:00

snart ses vi. GUD så jag längtar!!!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela