Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Morfar...

Publicerad 2010-03-02 15:35:31 i Allmänt,

...blir 94 år i år och har alltid varit en storvuxen man med stor pondus...de ringde och påtalade att han börjar tackla av mer och mer och sover mest hela tiden och har problem med hjärta och annat. Syrran och jag åkte till honom och när vi kom dit så va de som en chock...han har fallit ur så otroligt mycket sen sist jag träffade honom, vi har pratat en del i telefonen men han hör knappt vad man säger längre, morfar bor i Linde så de e ju inte varje dag man åker dit. Min fina morfar var som ett barn igår...han ville så gärna höra och förstå vad vi sa men syretillförseln till hjärnan e inte den bästa...han satt nästan i min famn å bara hade det gott, han tyckte de va så varmt och skönt å han somnade flera ggr, men han ville inte lägga sig...han satt så bra...blir så ledsen när jag ser hur han tynar bort mer och mer...jag vill inte inse att slutet närmar sig...men han har inte velat leva de senaste 3-4 åren så för hans del vore det en välmening om han fick sluta innan han bara blir till ett kolli, morfar har alltid tagit sig tid med oss...berättat många roliga händelser från hans barndom å vi har suttit storögda å tysta å bara lyssnat...sänder dig många tankar morfar...du var en man som både var vass å mjuk i ditt sätt att vara, jag kommer alltid att se dig från din mjuka sida, den sidan du visade oss barn...ska göra allt för att komma till dig snart igen...


Morfars å mina händer

Kommentarer

Postat av: Gittan

Publicerad 2010-03-02 18:49:01

Skönt ändå att du kunde ta dig upp till Linde och få träffa din älskade morfar. För sök att tänka på de fina stunder ni trots allt haft tillsammans. Fint foto på era händer tillsammans.

Det är alltid svårt att se en nära och kär tyna bort. Tänker på dig. Kram min vän

Gittan

Postat av: gunnel

Publicerad 2010-03-02 20:35:11

Hej Kicki tack för din kommentar när jag var lessen.

Fin bild på dina o morfars händer! det är sorglit i livets slutskede, men man får göra något vackert av det! Kram Gunnel

Postat av: Maria B

Publicerad 2010-03-02 23:51:57

Så vackert Du skriver Kicki om Din Kära Morfar. Jag blir lite rörd om alla fina känslor Du & Din Kära Morfar har till varandra. Verkligen fin & närvarande bild på Era händer. Kram & Må så gott

Postat av: stina

Publicerad 2010-03-04 14:39:56

Kärlek, omtanke och värme!

Postat av: ANASTASIAS FOTODAGBOK - ny blogg

Publicerad 2010-03-04 15:10:36

Postat av: ANASTASIAS FOTODAGBOK - ny blogg

Publicerad 2010-03-04 15:10:48

Skriv en liten kommentar i mitt senaste inlägg om vad du saknar utav sommaren. Vill jätte gärna läsa vad folk tycker! :D



btw! fin blogg ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela