Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Underbar förmiddag...

Publicerad 2010-06-05 14:38:11 i Allmänt,

...med Jeanette å hundarna...åkte ut å spårade med mina och hennes två Bordercollies Enya och Sly...träffades vi halv tio å åkte ut vi la spår till varandra vilket var första gången för mig å väldigt nyttigt då man inte kan styra hunden utan bara förlita sig på att de går rätt. Nova fick två väldigt korta spår då hon inte får gå speciellt mycket men ville ändå att hon ska kunna få jobba lite med skallen. De blev ett fält och ett i en skogsdunge....vilket hon klarade bra, Annie fick först ett rakt spår på ca 10 m å en kamptrasa i slutet för att få upp hennes motivation...sen ett spår med två vinklar å slutet var oxxå en kamptrasa...trots att det blev lite tokigt så jobbade Annie vidare å fick upp Jeanettes spår...det hade gått människor i spåret å letat fjärilar men hon löste det galant...Jeanettes tjejjer e oxxå otroligt duktiga och fixade spåren bra...hade med oss fika å satt å njöt av det underbara vädret vi har....njuuut så länge ni kan...vi vet aldrig hur länge det vackra vädret håller i sig!!

Nu ligger tjejjerna heeelt utslagna å sover gott


Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-06-05 15:28:43

Härligt med lite spår! Hoppas ni slipper få med er en massa hemska fästingar bara :S



Själv tog jag Debbie och åkte ner till sjön för att inviga själva simningen. Allt gick förvånansvärt bra, så nu ligger hon hemma i solen och får torka det sista :) I morgon sticker jag eventuellt iväg med Bagheera om vädret tillåter :)

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-06-05 16:46:00

Det kommer säkert att gå bra för Nova - dem är tuffare än man tror :) Min tik Debbie älskar att bada! =P

Postat av: Anna

Publicerad 2010-06-05 20:54:25

Vad roligt att spåret gick så bra idag :)Bra att Nova fick jobba lite med :) Hoppas att hon är bättre i benet? Ja nu är det underbart väder, man får passa på att njuta för man vet inte när det blir kallare igen! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela