Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Skogen så klart...

Publicerad 2010-01-24 15:12:12 i Allmänt,

..blev det idag med, Jeanette å jag var ute med hundarna å hon hade med sig lilla Samira oxxå som e en Cairnterrier eller hur de nu stavas!!. Gick jättebra med Pinoccio som inte va intresserad alls av Delta som e i höglöp nu men de va ingen fara!!...finns det boll å blodpudding så funkar allt!!! =P. Härlig promenad som skrivet å rätt skönt å bara få komma ut å röra på sig å rensa skallen. När jag åkte ut till skogen så stod en bil i diket med en kvinna i...stannade å frågade om hon ville ha hjälp men det hade hon redan ordnat. När jag kom fram till parkeringen stod ett par där som skulle ut å åka skidor, kvinnan frågade om jag stannat vid bilen som stod i diket å pratat med henne, ja de e klart jag gjorde svarade jag, hon tittade skamset å sa att de inte gjort det!. Varför e de svårt att stanna och bara fråga, bryr vi oss inte längre om andra människor, jag kan slå vad om att de själva skulle vilja bli tillfrågade om samma sak hände de...en simpel enkel fråga kan faktiskt göra skillnad för den andra som satt där i bilen själv...blir faktiskt fundersan om vi har slutat bry oss om andra människor...jag vill iaf känna att jag bryr mig om andra som jag själv vill bli bemött...att ställa upp i olika sammanhang MEN oxxå hoppas på att man blir bemött på samma sätt tebax...e de för mycket begärt??...ja, de va en liten händelse men hon i bilen tackade mig för att jag stannade å frågade å de känns jättebra!!.

Försten ut får bollen!!!

Snö, boll å en lekkompis som jagar en e liiiivet!!!*L*

Kommentarer

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2010-02-04 11:25:07

Jag har själv varit med om folk som bara åker förbi. Vid olyckan så hamnade jag i chock relativt fort och då var det en söt dam som faktiskt stannade och hjälpte mig tillbaka till de mina då jag velat bort mig. Igår så stannade vår bil (den jag åkte i) bara hux flux och det var på en relativt lugn väg men det hann ändå komma förbi ca 100 stycken men ingen stannade. Nu fixade ju vi hjälp rätt fort då vi hade "vanan inne" men just det att ingen bryr sig längre. Jag själv är ju den som kollar om någon behöver hjälp när jag ser någon som har problem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela