Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Nova e billig som bara den...

Publicerad 2010-12-08 16:43:37 i Allmänt,

...ja den lilla står inte högt i kurs nu vill jag lova....igår när jag arbetstränade fick de va i köket då hon tidigare börjat tugga sönder Johns bäddmadrass...igår fick min nya matta se sig uppfransad å trasig...ett stort jäkla hål i den...så i morse när jag skulle iväg så bäddade jag ihop sängen å tog överkastet å bäddade runt heeela sängen med den så hon inte skulle få för sig nått, men de fick hon madrassen e sönderbiten å en kontakt till stjärnan e oxxå söndertrasad i microbitar...j***a hund e lindrigt sagt nu....tog med henne ut i skogen å körde slut på både henne å mig med en massa röjj i den djupa snön....sen så har hon börjat kissa inne igen å jag ska ju till veterinären för att jag misstänkt att de e på väg tebax med urinvägsinfektionen å hon har oxxå börjat skaka å klia på öronen lixom Annie så nu e de två v sedan sist vi var hos veterinären så de e väl dax nu OM bilen e fixad tills ikväll vill säga...
Arbetsträningen idag gav mig sådan otrolig energi...var inne hos en go liten dam som varit sängliggandes i ett år...hon var så glad att jag tog mig tid å sitta hos henne en stund, hon berättade att en annan dam i huset var en nära vän till henne men de träffades nästan aldrig för ingen av de kunde ta sig till den andra...sa att jag skulle ta med den kvinnan upp till henne på fredag å dessa ögon å tacksamheten hon visade gjorde mig alldeles gråtmild...vad händer med våra gamla, hon sa att de inte hade tid att ta de till varandra...men den tiden måste väl få finnas!!!...ja jag kände en sån energi när jag gick ifrån henne och visste att jag gjort henne så glad!!


..de som gjorde mig mindre glad när jag kom hem var denna synen! =(

Kommentarer

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2010-12-08 17:29:42

Kan förstå att din lilla tjej inte var värd mycke när hon bitit sönder så :( Har du ingen bur att låna att ha henne i när hon är själv? Vinja gjorde också lite bus i sin ungdom men då skaffade jag en bur hon fick vara i. kan ju inte ha hela hemmet förstört när man lämnar dom hemma.



Tråkigt att du måste till veterinären igen då. Riktigt otur du har :(

Postat av: Kicki och Selma

Publicerad 2010-12-08 19:34:19

Du gör en jätteinsats på din arbetsträning. Det måste kännas så härligt!

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-12-08 19:48:45

Förstår att hon är billig nu ;) Hoppas hon inte åt något från madrassen bara?

Ja visst blir man glad av att göra någon annan glad :) Snällt av dig att låta damerna träffa varandra :)



Kramar

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-12-08 19:57:11

... oj då...



Men på något sätt smälter ändå hjärtat när dem tittar på en med sina stora ögon :/

Postat av: Micke

Publicerad 2010-12-08 20:17:58

Klen tröst men vilken tur du inte har pengar instoppat i madrassen vännen.

Postat av: Sara

Publicerad 2010-12-09 00:02:13

Hej! :) Ja när man har valp tycker ju alla att den är söt, oavsett ras! Annat blir det när dom växer upp. Haha! Nova är jävlig alltså! Jag kommer ihåg en gång när jag var i 15 års åldern och jag och min kompis var hundvakter på en hästgård. Hundarna fick vara hemma ensamma någon timme och när vi kom hem hade dom slaktat ägarnas sängar... pinsamt!



Vad fint att du ger tid åt de gamla! Borde dom inte förtjäna det alltid?!



Kram Sara

Postat av: Maria B

Publicerad 2010-12-09 12:26:23

Det tåras i ögonen när de gamla inte ens kan få träffa en gammal kär Vän. När det inte är så långt emellan damerna borde ju personalen ha tid. Huja´ vad i framtiden ska det här leda till. Du är Dagens Hjältinna, Kicki!!



Tråkigt att Nova biter sönder, visst hon är valp. Men en bur som tidigare skrivits här i bloggen kanske vore en lösning för Dig.



Ha det så bra & Kram/Maria



Postat av: Petra

Publicerad 2010-12-09 12:33:53

Oj så många känslor på en dag! Bus Fian inte får man väl göra sådär! Härligt om de får träffas som i morgon. Lova att berätta hur det gick omd u får vara med? De ska kanske skvallra ;-). Kram

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

Publicerad 2010-12-09 16:11:41

härligt när man kan göra nån glad och samtidigt må bra av det själv. :)



sicken busvovve! hehe!



sv: njae... har la vant mej att han röjer runt, slår sej hit o dit (han skrattar mest åt det, speciellt om man inte ojoskar) och busar... :)



ha en fin eftermiddag/kväll!

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2010-12-10 00:10:04

Ajdå det där låter inte alls så kul. Liza var hemsk som liten men hon gav sig aldrig på sängen.

Hoppas inte Nova är på väg att bli dålig. Jobbigt med urinvägsinfektion.

Hoppas nu att de två tanterna får träffas, vilken lycka det vore för dem.



Om du orkar så finns en utmaning hos mig.

Hoppas att du får en fin fredag och helg.

Kram!

Postat av: Petra

Publicerad 2010-12-10 08:32:34

TACK! för alla tips. Jag ska helt klart prova. Men jag har börjat tro att han gör bus bara för att få godiset..... han är rätt smart min dog. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela