Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Mycket snö..

Publicerad 2010-12-11 14:43:16 i Allmänt,

...har vi å de märks på viltet som drar sig närmare bebyggelsen, fick veta att en älgko med 2 kalvar går här ute på gärdet...inte så konstigt att lillan e så till sig å vill ut dit...i morse gick jag Skruvkulle rundan å de va såå mycket spår kring vägen där vi gick så nog e de massa djur som springer här i krokarna. Igår kväll var jag så nöjd med den som vann Idol...japp Jay vann å jag har ju hållt på denna yngling hela tiden!!*L*
John åkte nyss åska på julbord med hemvärnet...de e honom väl unt att komma hemifrån å slippa lägga massa tankar på jobbet å hans chef som tror han e en guds gåva till mänskligheten...jag tål inte gubben å han får överhuvudtaget inte träffa hundarna då han bär sig åt som en jävla idiot...han e en gammal hundförare å jag kan bara föreställa mig hur jävlig han kan ha varit mot sin hund...han gav sig på Annie å skulle trampa henne på tassarna å skulle ha igång henne å skälla å när hon gjorde de så vråla han i åt henne å hålla tyst...efter de så har han inget med hundarna att göra...han å hans fru kom å skulle kolla på valparna när de va små vilket vi inte visste att de skulle komma...då gick Annie fram å visade helt demonstrativt att han inte hade nått med hennes valpar att göra...hon ställde sig mellan honom å valplådan så de fick gå ut därifrån!
Han lovar så mycket men e så peningakåt å de e John som får ta de lassen trots att de bara e de två så kan han inte byta av John. När jag skulle flytta hit så sa jag till John att jag inte tänkte flytta hit om han skulle fortsätta jobba som han gjorde för han va som en zombi jämt...han skulle då få vara ledig varannan fredag å måndag...alltså fyra sammanhängande dagar så han kom ikapp lite med sömnen men HUR ofta tror ni de har inträffat på de 3 åren som jag snart har bott här??....de går nog att räkna på mina tio fingrar...John börjar nu tröttna å har börjat kolla runt lite på andra jobb...hoppas han kommer ifrån Håkan å kan komma ner i mänskiga arbetstider...

Ha en fortsatt trevlig lördag....ska roa mig att springa nere i tvätteristugan ikväll!!



Saknar spårgänget men har ju inte tillgång till bil så jag tar mig in till stan

Kommentarer

Postat av: Maria B

Publicerad 2010-12-11 16:25:00

Hoppas Din man, John hittar en bättre och mer förstående arbetsgivare. Han ska inte tåla vad som helst!



Jay Smith såg jag på en intervju i morse på Nyhetsmorgon, en ödmjuk kille. Kolla på TV4.se om Du vill se, Kicki.



Må så gott bland all snö. Kram/Maria

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-12-11 18:56:36

Jag är så glad över att det var Jay som vann :) Hörde han på radion idag med vinnarlåten :)

Fy faen rent ut sagt för sånna människor. Hur kan man behandla en hund så? Vilket sjukt sätt att se på hundar. jävla gubbe, åh blir så arg!!!

Jag önskar all Lycka till John, att han snart hittar något bättre arbete för det är han värd!



SV: Ja jätteglad :) Ja det tar några veckor sen vet jag mer.



Massa kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela