Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Ingen lust...

Publicerad 2010-12-30 10:25:02 i Allmänt,

...med bloggeriet på några dagar!. Trodde verkligen inte att de skulle påverka så mycket som de gjort när de börjar falla ifrån de gamla på boendet men de har de gjort!!...en dog igår natt å en annan favvis har fått två stroekar nu på några dar så igår kände hon inte igen mig å va bara så förvirrad...jag vet ju att de e så att de faller ifrån men de gör de inte mindre jobbigt för de.
jag vet ändå att de jag gjort för de har varit uppskattat å de har sagt att de e så trevligt när jag kommer å besöker de å jag har fått så mycket tebax å de e så jäkla skön känsla för tiden för de äldre att sitta å samspråka finns inte för personalen...de har ju fritiden varje dag att gå till där vi har olika aktiviteter 7 dagar i v men de finns ju de som oxxå e sängliggande som aldrig kommer dit.
Uppfödaren har skrivit på FB att hon lägger uppföderiet på is ett tag å hoppas på att Doris ska kunna föra aveln vidare, hon har inte sagt nått till mig så jag vet inte riktigt hur de ligger till...såg de nu på morgonen att hon skrivit de. Så de verkar som att hon inte ska ta någon sista kull på Annie nu. Har ännu inte fått provsvaren på Annies odling för veterinären har varit borta den här v så jag får väl förhoppningsvis veta de på måndag.
Vore ju skönt om Annie slapp att bära fram en kull till då hösten inte varit så rolig med en infektion som inte vill ge med sig och hennes stela leder som gör sig påminda mellan varven... hoppas veckan varit bra för er alla!!

Nova


Massa snö ligger kvar å tjejjerna njuter

Kommentarer

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-12-30 14:57:07

Det är aldrig roligt när någon går bort eller blir sjuk :(

Men du har gjort en fin insats för de gammla den sista tiden de hade i livet och det skall du vara nöjd med :)



Jag blir så glad när jag läser om vad Annies uppfödare har skrivit på FB. Annie har ju inte mått så bra det senaste och det är ju påfrestande för tiken att vara dräktig och sedan ta hand om valparna!



Många Kramar

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-12-30 20:04:46

Det är aldrig lätt när någon man lärt känna lämnar jordelivet. Döden är alltid ett ovälkommet faktum, och den svåraste biten att hantera :/

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-12-30 22:04:46

Förstår dej. Måste va jobbigt att se en efter en gå bort

En varm kram för en fin insats du gör!

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2010-12-31 00:15:09

Önska er Ett Riktigt Gott Nytt År och hoppas du får ett bra 2011 med friska hundar och hela bilar :)

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

Publicerad 2010-12-31 04:25:08

GOTT NYTT ÅR!!!

Postat av: ≈Sanna≈

Publicerad 2010-12-31 07:27:11

Det måste kännas tungt när de äldre går bort och man jobbar med dem. Vet hur det känns när de inte längre känner igen en, min farmor visste inte vem jag var på julafton, det går så fort :(

Det vore ju inte fel om Annie slapp gå med en kull till, hon har ju sina problem ändå.

Nu hoppas jag att 2011 blir erat år med god hälsa.

Gott Nytt År!

Kram!

Postat av: Mita

Publicerad 2010-12-31 09:01:54

Vill önska dig och kärlekarna ett Gott Slut på detta året och ett Gott Nytt 2011

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela