Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Stan å träning...

Publicerad 2010-08-17 09:10:35 i Allmänt,

...blev det igår!. John var ledig så vi passade på å åka in å handla mat åt både oss å hundarna. Sen blev de träning ute på ett stort gärde bortanför oss. Har två tjejjer som e väldans snoziga av sig å ska lukta på ALLT när vi kommer till nya ställen. Gräset var lite högt där å jag vet att grävlingar å hjortar håller till på gärdet men tjejjerna fixade de över förväntan. Nova e så ivrig å de e riktigt kul å köra med henne. I går pratade jag även med rektorn för skolan här ute om arbetsträningsplats...lät väl inte helt otroligt men han skulle kolla upp lite först, blir då på fritids om jag får börja.


Nova


Nova


Inkallning med Nova


Apporten å Annie


Lite bus efter träningen...spanan in Novas svanshållning *L*
John fotade vår träning

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-08-17 11:17:15

Duktiga ni är, fina träningsfoton :)

Vad roligt för dig om du kan få en arbetsträningsplats på fritids =)



Ha en fin dag. Kramar

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-08-17 12:02:58

Dem är så fina :)



Blev det inte många fästingar att plocka efter det höga gräset? :S

Postat av: Petra

Publicerad 2010-08-17 13:54:36

Grönt. ta fram dessa bilder i december så vi får njuta lite av hur grönt och fint det är just nu. Ta hand om dig. jag och Dino håller en tumme/tass för praktik platsen. Kram

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-08-17 17:19:40

Sv: Jag brukar alltid gå med två hundar i varje hand, och Debbie (som alltid går längst till vänster) trampar alltid runt vid vägkanten - med fästingar som följd :S

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-08-17 19:29:39

Sv: Själv har jag aldrig hamnat i en situation där någon av hundarna tvingats försvara mig, men det råder inget tvivel om att de skulle göra det om situationen så kräver.



Problemet är väl att om hunden skulle tvingas göra något blir allt mitt fel...



Fast i situationer där det krävs kan det helt klart vara värt det :P

Postat av: stina

Publicerad 2010-08-17 21:19:32

Ser ut som ni har roligt vid eran träning.



Om det blir fritids så hoppas jag att du kommer att trivas.

Postat av: Maria

Publicerad 2010-08-18 07:41:14

Va kul att se träningsbilder! Ser ju riktigt bra ut :)

Tummen, den tummen... ska på återbesök på fredag, har fortfarande känselbortfall och kan inte röra övre leden mer än tidigare. Får se hur det går, min läkare snackar om remiss till handkirurg...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela