Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Hjärtat i halsgropen...

Publicerad 2010-08-18 09:20:35 i Allmänt,

...e väl bara en underfrift...nu på morgonen tog tjejjerna å jag en härlig timmes prommenad i skogen, några km e på en gammal traktorväg å när vi kom runt en liten dunge så står där en vacker råbock på vägen...shit tänkte jag å tvärstannade å väntade in tjejjernas reaktion...vi såg nog ut som tre vaxdockor där i skogen för ingen av oss rörde en fena...bocken såg inte ut å bli nått nämvärt skrämd av oss heller utan stod 15 meter bort å kikade på oss. Annie har aldrig dragit på nått vilt men Nova vet jag ju inte med. Så han lunkade in i skogsdungen å Nova stod fortfarande kvar....när Annie sprang fram å nosade av stället då blev de fart på lillan med...men inte drog hon efter honom som jag faktiskt trodde hon skulle göra...stolt över den lilla som inte drog å fixade ännu mer gråa hår på matte!! =P. Ikväll blir de inträdesprov på bruksan med Nova, vi ska ju försöka komma med i tävlingslydnad 1...så nu hoppas jag alla tummar å tassar en hållna för oss ikväll!!!*L*


Mattes duktiga lilltjejj


...å så klart den vackraste Annie

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2010-08-18 10:25:26

Dino hade inte fattat bättre utan dragit järnet efter. Men så är han ju kille och tokig! Fast ärligt så vet jag inte har inte upplevt det än. Men harar försöker han komma ifatt. Det ser bra roligt ut. Lycka till här hålls det tassar och tumamr.

Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Publicerad 2010-08-18 12:04:54

Reeeellllaaaxxxxaaa;-) Det kommer gå så bra med Nova! Skönt att de inte har viltintresse. Kram

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

Publicerad 2010-08-18 13:29:35

Hehe! hade la varit gott med lite rådjursstek till kvällsmat? :)



sv: inga problem, jag länkar tillbaka. :)

sushi är supergott... om man gillar lax o sånt, annars ska man kanske bara smaka lite innan man köper nått lite mer då det är rätt dyrt.



lycka till på intagningsprovet!

Postat av: Anna

Publicerad 2010-08-18 14:54:36

Vad duktigatjejersom intedrog iväg efter bocken =) Min Nova hade inte varit lika duktig ;)

Jag håller tummarna för er ikväll men det kommer gå jättebra =)

Sv:Ja man får mycket för pengarna när man handlar hos Engelsons =)

Kramar

Postat av: Gittan

Publicerad 2010-08-18 19:52:06

Vilka tjejer du har du måst väl vara stolt nu. Håller tummen i kväll kram

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-08-18 20:34:16

Håller tummarna!!!!

Postat av: Ea

Publicerad 2010-08-18 22:48:14

De är skönt när man får bekräftelse på att hundarna inte jagar, då blir man ännu tryggare när man går i skogen :)

Ingen av våra 5 hundar jagar heller än iallafall, Malamuten är bara 9 månader och dom SKA ju ha mycket jakt i sig, men kanske hade visat sig nu då vem vet :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela