Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Det känns så..

Publicerad 2010-04-22 12:24:52 i Allmänt,

...jobbigt när pengarna inte räcker till, när jag får be John att handla ditten å datten var enda månad...livegen e väl rättare skrivet vad de e. Det som slog hål på ekonimin nu var ju Caspers sjukdom och kremering men har man djur så måste man ju försöka ha en buffert till sådana utgifter...fick ta våra sista sparade småpengar till cigg. Dax att sluta röka med andra ord!!...får dessutom ev storfrämmat från Öland idag av en bloggvän jag aldrig träffat...kul om de hinns med att ses, Mita som jag har "träffat" över bloggen kommer till stan och vi hinner förhoppningsvis svälja ner en balja lut å prata lite skit innan hon ska vidare!!*L*. Börja känna av arb.träningen mer å mer...sover ett par timmar på dan för att orka med den här jävla värken...skulle ju till läkaren i tisdags men hade sån yrsel så jag kom inte dit, ska dit på tisdag ist...får väl börja tänka om när det gäller att jobba med trädgård, det som har varit min stora dröm i många år...gick en trädgårdsutbildning -04 men hann bara jobba en säsong inom detta innan de pajade helt med kroppen...VAD ska jag kunna tänka på att vilja jobba med för nått annat??...ja de e den stora frågan just nu!!...har alltid jobbat med människor stora som små, bortser jag från trädgårdsbiten så e jobbet jag hade med ungdomar med autism det bästa, dessa var väldigt utåtagerande och självdestruktiva MEN man får så mycket tebax av dessa juveler...man blev så glad för det lilla, en nyans i deras ögon...en klapp på kinden av den handen som rev sönder mina kläder för någon minut sedan...ja alla dessa små glimtar gav oss hopp om en uns liten förbättring i ungdomens liv...att man var tydlig nog i ungdomens vardag, att kunna byta ut ett moment till ett annat utan att det sket sig...bara de va lycka nog...men jag inser ju även där att det inte funkar....men men nu e de som de e...nu lever jag i stunden å ser fram emot ett trevligt besök av Mita!!!


Hoppas på lite lycka framöver!!*L*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela