Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Uppe med tuppen...

Publicerad 2009-03-26 09:54:54 i Allmänt,

...ja, de hade jag nog varit om jag hade haft någon!! *L*...vaknade kl 06 å va hur pigg som helst så de va bara å kliva ur sängen å fixa till lite frukost...solen va på väg upp så jag fixade iordning fika till mig å Annie . Klockan sju stod vi på parkeringen ute i Tinnerö med ryggan packad med fika å lekprylar till den fyrbenta, kameran va så klart med...fulladdad dessutom!! *L*...VI gick våra vanda vägar men fick för mig att kila iväg mot okänt mål...å med tanke på att mitt lokalsinne e lika bra som en fiskpinnes så va det liiite nervöst...kollade in ställen som jag skulle komma ihåg om jag gick förbi igen!!...å jag som har minne som en Gråsugga!! =P...men som ni ser så lyckades det för nu sitter jag framför datorn med en heeelt slut hund...vi va ute i 2,5 timme å bollen fick fara fram å tebax mellan henne å mig, la oxxå en upplets ruta så hon fick jobba med skallen...mumma de va väldans mycket dofter å jag hörde hur det gruffade längre in i skogen å de va uppbökat på ett ställe...vet inte om de va ett Vildsvin för de har ju kommit till Tinnerö oxxå...Liiite läskiga e de faktiskt även om de e mer rädda än mig så har de ungar runtikring så blir de nog inte så glada!!....Nu ska jag se till å lägga upp lite foton i fotobloggen...fick en fråga förut om VARFÖR jag fotar tex en ihålig stubbe, lr ett löv på ett träd...för de e ju rätt simpla saker enligt vissa...ja kanske, men jag kan ändå få en känsla i vissa motiv som e svårt att förklara...kan ju oxxå ha med sinnestämningen just för stunden...vissa foton som jag tittar tillbaka på nu säger mig kanske inte så mycket men de flesta fotona kan jag ändå komma ihåg vad jag kände just då...Ja de e kanske en lite snurrig förklaring men jag gillar det enkla, nakna i fotot...vill inte ha ett uppstyltat foto utan mer naturligt...hmm...vet inte riktigt själv vad jag snurrar in mig nu, men ni har ju tangentbordet framför er så de e bara att knappa ner någon kommentar om ni inte förstår....ska sluta skriva nu för det blir bara ett dravel av ord!!!!...puzz å kramiz ni fina...

Solen på väg "igenom",  Rosenkällan 07.00

Ett 20 tal svanar flög över Rosenkällan, jag fick 2 på bild!!*L*

Kommentarer

Postat av: linaa

Publicerad 2009-03-26 12:04:41

så fina foton som vanligt!!



Postat av: Sara

Publicerad 2009-03-26 15:40:22

Åh vilken fin bild, duktig du som hann fånga flygfäna:) Kram

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-03-26 19:33:48

Tack!! =)

Postat av: Sniglon

Publicerad 2009-03-27 19:41:58

Du ÄR en fotograf- Helt enkelt;)



Fantastikst med Svanarna. Du är grym, vet inte riktigt vad jag ska skriva, dina bilder växer hela tiden, och du kan hantera din kamera, ser även en otrolig utveckling i dina bilder. Du tar närbilder på ett djupt imponerande plan, det är INTE enkelt och du ser samt fångar just det underliggande, tysta "livet"-



Du är fan bäst Sol!



Postat av: Kicki

Publicerad 2009-03-27 22:13:59

ÅH...tack vännen,,,dina ord e så otroligt starka...å det e stort att få höra det!!..kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela