Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Janne...

Publicerad 2009-02-04 12:41:53 i Allmänt,

...vilken människa!!!...var på möte igår och Janne kom dit och berättade om sitt liv som varit i alkohol och drogträsket sen han var 8-10 år och 30 år framåt....vilken människa!!!...man kan inte mer än beundra honom och ER andra som finns här ute som klarar av att ta er ur denna skit...man kan inte tro eller vill kanske inte tro att drogens makt över människan e så total...vad man ställer upp på eller vad man utsätter andra människor för att komma åt drogen de e för mig helt obegripligt men med de sakt så är det inte på något sätt så att jag vill klanka ner på någon för så e det ju inte. Jag e så otroligt impad...Janne har varit drogfri i fyra år, utbildat sig till undersköterska och ska även läsa till samtalsterapeut...men det som slog mig när vi satt där och han pratade om varför han började med alkohol och droger så vad det för att slippa känna dessa jobbiga känslor av att inte känna att man duger inför föräldrar, kompisar etc...jag känner så väl igen mig i honom i det avseendet, men skillnaden e att jag började inte med droger...lr jo, ja rökte ju hasch från de jag va 13 till 18...men sen dess har jag inte tagit något...mitt missbruk blev maten istället...perioden med haschet ser jag inte som något jag tog för att döva mina känslor, det gjorde jag för att va med "de stora grabbarna" som då var 18. TYVÄRR så har flera av dessa killar fortsatt och även några har dött av sitt missbruk vilket e så beklagligt!!. ...och nu vill man legalisera Subutex och metadon?!?...vad ger det för signaler till ungdomarna???...det betyder att det inte e så farligt som alla säger lr????....sjukt e va de e!!!... Det här blev inte så positivt blogginlägg som jag tänkt mig men FAAAAN så stolt jag e över er som klarat av att bryta med drogerna!!!...den största fång med de vackraste sammetsröda rosor till er!!! kramiz
Styrketankar och mycket kärlek!!

Kommentarer

Postat av: gunnel Ågren

Publicerad 2009-02-04 21:05:18

hej igen ! tack för ditt inlägg .Det är lite eländigt här just nu , men det är tyvärr livets gång! Hoppas det går bra i morron med magnetrönken, klararade jag av det så gör du! Det är inte så obehagligt som man tror , inget farligt kan hända , Tänk bara så. kram gunnel

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-04 21:06:40

hej igen ! tack för ditt inlägg .Det är lite eländigt här just nu , men det är tyvärr livets gång! Hoppas det går bra i morron med magnetrönken, klararade jag av det så gör du! Det är inte så obehagligt som man tror , inget farligt kan hända , Tänk bara så. kram gunnel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela