Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Uppe med tuppen...

Publicerad 2009-08-02 11:47:24 i Allmänt,

...eller jag var nog uppe före honom!!!...John började jobba 06 så jag vaknade när han skulle åka...det va en sån fin morgon så jag tog med den fyrbenta å kameran å åkte ut på Tinnerö...men det e inte samma Tinnerö som för bara ett år sedan....de har avverkat min fina "trollskog"...satt upp ännu mer staket för kossorna...man e mest hänvisad till att gå på vägarna nu å det e ju inte de jag vill när jag går där ute, jag vill ju kunna gå i skog å mark men det törs man ju knappast med tanke på de stora fyrbenta som går där...det får bli till senhösten när de tar in dessa djur...missförstå mig rätt...klart att de ska få va ute de korta månaderna som de får möjlighet till det men varför inhängna all mark där ute för??...nåväl...vi fick en underbar morgon Annie å jag...men blir så ledsen när jag ser att knölsvanarnas ungar inte finns mer...de e borta...däremot har sångsvanarna sina ungar kvar men de e mer skygga än de andra...de hade sitt bo precis intill bryggan...snart ska jag svida om å åka å gratta Johns syrras barn, Klara som blir 16 ska åka till Japan å plugga i 11 månader...hon har läst japanska privat i 2,5 år så snart drar hon iväg å ska gå på en flickskola....det e modigt å dra iväg sådär tycker jag!!!...näpp...duschen anropar å ha en fortsatt bra dag...kramiz

Härlig morgon

Läcker

Min trollskog e borta!! =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela