Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Snälla värkmästarn...

Publicerad 2009-04-24 09:26:50 i Allmänt,

...skulle du vilja ta lite semester nu?!?...tycker du har jobbat välldans bra den senaste tiden å behöver vila du med!! =P.
Fan att värken under fötterna kan va sååå jävliga, vet inte om det beror på gårdagens promenad...men å andra sidan brukar jag ju gå långpromisar men kanske inte så mycket grusväg som vi gick igår...skit samma vad det kommer ifrån...Nu vill jag bara att värkmästarn tar ett par veckors semester!!...Åkte ut med Annie till Tinnerö där vi va igår, har aldrig varit där tidigare å det e jättevackert, såå...TACK ELIN för att du visade oss detta ställe...kommer nog bli vårt nya stråk som vi kommer att gå, TYVÄRR så kommer e släppa ut korna på söndag å då finns det inga marker alls att gå på ute på Tinnerö, så gott som ALLT e inhängnat för kossorna...självklart e de värda att få strosa ute det e inte det jag menar utan att det e så synd att all mark där vi går e kossornas betesmark. Ställde bilen å gick ett par hundra meter så Annie fick rasta av sig, sparkade sen boll en stund så hon skulle få jobba lite med kroppen...blir ju stilla för henne ett par veckor nu när parningen ska ske imorn. Slänger in några foton från morgonens korta promis men morgonen e lika vacker ändå...kramiz alla underbara å hoppas ni får en lika solig å fin dag som mig...ska trotsa kärringen i huset å gå ut å sätta mig i möblerna här ute på gården med en stooor kopp med the, ska även släppa ut min fina där...ojojoj...telefonen kommer gå varm till han som äger huset...denna kvinna trot att HON bestämmer över oss alla hyresgäster...hon e väldigt illa omtyckt pga sin terror mot oss...Annie hatar hon som pesten...hon förstör gräset (enl henne) hon vattnar oxxå motorcykeln som vi har ståendes på gården för den luktar illa, hon stryker vår tvätttid å sätter upp sitt egna namn...ja listan kan göras lång...idag kanske jag oxxå blir vattnat, hon tycker nog att jag e ett riktigt ogräs som sitter ute!!!*L*...nåja det blir säkert en underbart mysig stund på gräsmattan med min fina fyrbenta!!!*L*...hörs kanske senare!!!

Massor med döda träd, ser lite träskliknande ut

Har nog en förkärlek till svanarna!!...helt stilla å spegelblankt

Solen börjar  lämna sina strålar i vattenkantens små växter

Kommentarer

Postat av: Sniglon

Publicerad 2009-04-25 01:10:40

Ja, "Ludd-Tanter" som jag kallar dom är faktiskt inte kul att ha i husen. De kan t.om förstöra ens liv om de sätter den sidan till- Usch, ryser vid tanken bara. Fördelen med att bo i ett mindre "fint" hus är att man slipper just sådana;) Det är mer jag som "skäller" här i huset. Men min gräns går först vid när folk "kastar" sina möbler i trapphuset-;))



Skicka hit värkmästaren så ska jag ge honom en rejäl avhyvling! Det är jag bra på i alla fall;)



Sov gott nu Sol. Nu är timmen sen och jag ska försöka sova. Har varit dåligt med det sista dygnen. Nästan omöjligt faktiskt, men ska försöka i alla fall<3



kärlek fina Syster-Sol

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-04-25 10:30:17

tack min vän...hoppas du fått sova inatt...annars hotar jag med att komma å sitta å stryka dig lite över håret tills du somnar!!L

Postat av: gunnel Ågren

Publicerad 2009-04-25 20:39:35

Hej kiki vackra bilder! jag tror det är dax att skicka Ahcberg till eran elaka granntjärring, och ställa henne mot väggen , det brukar alltid finnas ett as som förstör stämmningen! ha de bra Kram Gunnel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela