Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Lyssnade på...

Publicerad 2009-04-20 11:09:46 i Allmänt,

Tomas Di Leva på Youtube...han har väldans mycket klokt att säga i sina sånger, men  det va inte det jag skulle säga i det här inlägget...En av mina vänner dog för några år sen i cancer, kom att tänka på henne medans jag lyssnade på Di leva...hon hade en dikt satt på sitt kylskåp som jag bara älskade...skrev av den och har den ståendes på nattduksbordet...läs gärna igenom den för det säger så otroligt mycket....å TACK min fina vän Britt att jag hann med att lära känna dig innan du ryktes bort allt för tidigt, endast 47 år...trots din sjukdom så brydde du dig om din omgivning...du gav mig så ofantligt mycket ...faaaan...saknar dig min fina vän...du som trots att du va sååå sjuk ringde till mig å frågade hur JAG mådde!!...du berättade att du läst tidningen å att det fanns billig nötfärs på butiken...haha...det här låter lite patetiskt kanske, men vi var båda ensamstående med barn å knapert ekonomiskt...på sjukhuset hade hon tillgång till tidningen å kunde luska efter vart de fanns reapriser på maten....ja, det här låter säkert jättepatetiskt men det va det inte...hon gjorde ALLT för de i sin närhet...tänker på dig massor gumman...kommer upp till din grav till helgen när vi kommer till Örebro...här e iallafall dikten!!

DAGEN IDAG

Dagen idag är en märklig dag
Den är Din
Dagen igår föll ur Dina händer
Den kan inte få annat innehåll
än du redan gett den
Dagen imorgon har du inte fått löfte om
Men dagen idag har Du, det är det enda
Du kan vara säker på
Den kan Du fylla med vad Du vill
Använd Dig av det
Idag kan Du glädja en människa
Idag kan Du hjälpa en annan
Idag kan Du leva så, att kanske någon
annan ikväll kan tacka Dig för
att du finns till
Dagen idag är en betydelsefull dag
Den är Din

skriven av Morine

Gryning vid Rosenkällan

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-20 18:14:12

Hej Kicki !

Ja visst är den vacker.

Det är en Indisk dikt och läses på många behandlingar.

Många 12 stegs människor har den som favorit just bara därför. Bara för idag ! För så är det ju, Dagen idag är det enda vi har.

Stor kram, nu kan vi le igen vår vän är med oss.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-20 18:37:16

Jaha, det visste jag faktiskt inte...men den e otroligt sann...kramiz tebax

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela